Skocz do zawartości

  • Photo
  • Witaj internauto - Aby móc swobodnie korzystać z forum musisz się zalogować lub zarejestrować!

Regulamin forum

Dołączona grafika

§1 Postanowienia ogólne

1. Forum truckers.com.pl wchodzi w skład Polskiego Truckerskiego Serwera.
2. Forum służy do prowadzenia dyskusji, wymiany poglądów oraz wzajemnej pomocy w przydzielonych do tego działach tematycznych.
3. Błędy w punktach regulaminu należy kierować do administracji ew. do trackera.
4. Na forum obowiązują zasady netykiety.
5. Regulamin odnosi się do wszystkich rang na forum.
6. Regulamin jest priorytetową częścią forum, którą należy się kierować podczas pisania postów, korzystania z Shoutboxa, pisania prywatnych wiadomości lub aktualizacji statusu.
7. Forum jest prowadzone w oparciu o serwer gry GTA San Andreas - MTA:SA oraz SA:MP
8. Na forum istnieje hierarchia rang.
9. Administracja zastrzega sobie prawa do zmiany regulaminu przed uprzednim poinformowaniem o zmianie.
10. W każdym miejscu na forum obowiązuje bezwzględny zakaz używania wulgaryzmów.
11. Konta zarejestrowane na forum są własnością Polskiego Truckerskiego Serwera i nie są usuwane na żądanie użytkownika.

§2 Rejestracja

1. Rejestracja na forum jest całkowicie darmowa. Forum nie pobiera opłat za korzystanie z forum.
2. Rejestracja dobiegnie końca, gdy użytkownik zaakceptuje swój adres e-mail w swojej skrzynce.
3. Niezaakceptowanie adresu e-mail powoduje pozostanie w grupie "Oczekujący na akceptację". Osoby z tą rangą nie mają możliwości pisania postów.
4. Przy rejestracji nie należy podawać nazw obrażających, naruszających zasady etyki lub łamiących prawo polskie.
5. Rejestracja na forum oznacza przeczytanie i zaakceptowanie regulaminu.
6. Osoba rejestrująca się ma prawo zdecydować, czy chce otrzymywać wiadomości e-mail od administracji..
7. Po rejestracji użytkownik może zmienić swoją nazwę wyświetlaną, hasło lub adres e-mail.
8. Każda osoba może zarejestrować tylko jedno konto.
9. Akceptować regulamin może jedynie osoba, która skończyła 13 rok życia. W innym wypadku regulamin musi zaakceptować osoba dorosła (opiekun, rodzic).
10. Dzielenie adresu IP na wiele osób (np. rodzina, lokatorzy) należy zgłosić do administracji.

§3 Pisanie postów

1. Administracja nie odpowiada za treści wysyłane przez innych użytkowników.
2. Bezwzględnie zakazuje się:
  • Wyzywania, szydzenia, stosowania gróźb, upokarzania etc.
  • Używania wulgaryzmów
  • Obrażania, robienia flamewar
  • Trollowania czyli robienia sobie głupich żartów z innych użytkowników
  • Naruszania wartości moralno-etycznych oraz religijnych
  • Głoszenia poglądów lub propagowania ideologi uznanych za złe i niewłaściwe
  • Umieszczania treści pornograficznych, erotycznych, pedofilskich, homoseksualnych, demoralizujących lub wywołujących agresje
3. Osoby, które notorycznie nabijają posty (i piszą bezsensowne), mogą otrzymać kolejkę moderacyjną lub zostać uznani za Spammera (co uniemożliwia pisanie postów).
4. Tematy odświeżamy po upłynięciu 24h.
  • Odświeżania dotyczą tylko i wyłącznie tematy z problemami i propozycjami.
  • Bezwzględnie zakazuje się odświeżania prezentacji serwera, gdy nie dokonało się w niej żadnej konkretnej aktualizacji.
  • Nie odświeżamy tematów, jeżeli w dalszym ciągu trwa w nich dyskusja.
  • Odświeżyć temat może tylko jego autor. Wyjątek stanowi fakt, gdy autor tematu jest zbanowany. Wówczas każdy może odświeżyć temat.
5. Nie piszemy posta pod postem - od dodania nowej treści do posta istnieje funkcja "Edytuj".
6. Każde zdanie należy rozpocząć dużą literą, a zakończyć kropką. Nie należy pisać wszystkich wyrazów dużą literą, bo nikt nie lubi, jak się na niego krzyczy.
7. Nie floodujemy (np. "?????" lub "aaaaaaaa").
8. Staramy się zachowywać poprawność ortograficzną i interpunkcyjną. Nagminne łamanie zasad językowych może być karane warnem.
9. Piszemy tylko w języku ojczystym (wyjątek stanowią osoby z innych państw).
10. Bezwzględnie zakazuje się umieszczania na forum reflinków (linków polecających).
11. Aby zgłosić użytkownika piszącego posty niezgodne z regulaminem, należy kliknąć przycisk "Raportuj", który znajduje się pod postem.
12. W działach, w których nie zliczane są posty (Pogaduszki) możliwa jest wymiana krótkich zdań.
13. W innych działach niż tych, w których posty nie są zliczane, należy pisać pełnymi zdaniami. Krótkie wypowiedzi nieprzynoszące wielu informacji mogą zostać karane warnami.
14. Posty piszemy tylko zgodnie z opisem działu lub tematu.
15. Nie odkopujemy tematów starszych niż pół roku. Wyjątek stanowią posty informacyjne, które powinny zostać zaktualizowane.
16. Obowiązuje bezwzględny zakaz prowadzenia handlu (wyjątek stanowią działy giełdowe).
17. Całe forum obowiązuje zakaz wysyłania treści pirackich lub niezgodnych z prawem.
18. Każdy plik musi zostać umieszczony wraz ze skanem (skanujemy ze strony virustotal.com). Wyjątek stanowią pliki znanego pochodzenia (dobreprogramy itp.)
19. Linki wychodzące poza forum umieszczamy w CODE.
20. Załączniki typu obrazki lub filmiki są objęte takimi samymi zakazami co do treści jak posty( zob. §3 p.2)

§4 Administracja

1. Administracja nigdy nie poprosi użytkownika o swoje prywatne dane osobowe lub hasła dostępu.
2. Administracja zastrzega sobie prawo do prowadzenia działalności marketingowych na forum.
3. Największą władzę w okręgu całego forum jak i serwera pełni ranga Administrator.
4. Administrator ma prawo usunąć czyjąś sygnaturę, jednakowoż musi on poinformować użytkownika o usunięciu sygnatury i powodzie usunięcia.
5. Administrator ma prawo usunąć pewien człon nicku (nie zniekształcić) bez podania konkretnego powodu.
6. Administracja nie odpowiada za problemy z forum wyrządzone przez osoby trzecie lub przez serwerownię.
7. Należy słuchać się poleceń administracji.
8. Za podszywanie się pod administrację (lub innych użytkowników) grożą srogie sankcje.
9. Administracja ma prawo usunąć lub edytować post ze zróżnicowanych powodów:
  • Nieczytelne pod względem stylistycznym
  • Napisane wyłącznie dużymi literami albo różnymi kolorami
  • Z rażącą ilością błędów ortograficznych
  • Nie wnoszące treści merytorycznych
  • Umieszczone "jeden pod drugim" przez tego samego nadawcę
  • Powielanie w różnych miejscach na forum
  • Błędne pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa
  • Zgłoszone przez użytkowników
  • Godzą w dobro Polskiego Truckerskiego Serwera
  • Mają na celu sprowokowanie innego użytkownika
10. Żaden Administrator(zwany h@), administratorzy serwera i moderatorzy serwera nie są właścicielami GM'ów, tworów pisemnych na forum, pomysłów oraz innych drobnych rzeczy, których nie można w danym czasie określić.(por. §8)

§5 Sankcje

1. Użytkownik, który złamie regulamin, otrzyma ostrzeżenie tzw. warna.
2. Ilość otrzymanych warnów zależy od tego w jakim stopniu został złamany regulamin i jak wielkie są tego skutki.
3. Maksymalna liczba warnów jakie może posiadać użytkownik wynosi 7.
4. Osoba uprawniona do dawania ostrzeżeń musi podać powód wynikający z regulaminu forum.
5. Multikonto lub omijanie blokad w inny sposób jest karane stałą blokadą i wpis do rejestru.
6. Ilość ostrzeżeń powoduje następujące sankcje:
  • 2 warny = 1 tydzień blokady na pisanie postów.
  • 3 warny = 2 tygodnie blokady na pisanie postów.
  • 4 warny = 1 miesiąc blokady na pisanie postów.
  • 5 warnów = 3 miesiące blokady na pisanie postów.
  • 6 warnów = 6 miesięcy blokady na pisanie postów.
  • 7 warnów = stała blokada konta
7. Ilość ostrzeżeń można zredukować poprzez pomocne udzielanie się na forum, pisanie skutecznych poradników lub z upływem czasu(pod warunkiem dobrego sprawowania)
8. Ban stały na IP można odbanować poprzez konsultację z administracją na serwerze głosowym TeamSpeak 3.
9. Za umieszczanie pornografii na forum otrzymuje się bana stałego bez możliwości odbanowania.
10. Ostrzeżenia mogą nadać tylko i wyłącznie rangi moderacyjne.
11. Ostrzeżenia ma prawo usuwać tylko i wyłącznie administrator.
12. Za reklamę konkurencyjnego forum lub serwera otrzymuje się bana na IP, którego można odbanować poprzez kontakt na TeamSpeak 3.
13. Za działanie na szkodę Polskiego Truckierskiego Serwera(na różne dostępne sposoby) grozi wykluczenie ztejże społeczności.
14. Administracja zastrzega sobie prawo do stosowania różnych metod ukarania użytkownika za niestosowne zachowanie lub łamanie regulaminu forum(np. tymczasowe ograniczenie możliwości pisania, wyłączenie skrzynki pocztowej, usunięcie konta, dodanie do grupy zbanowanych itd.)

§6 Użytkownik

1. Użytkownik ma prawo do wypowiadania się w różnych wątkach na forum.
2. Użytkownik umieszczając jakiekolwiek treści pomocnicze wymienione w §6 p.3 czyni je własnością Polskiego Truckerskiego Serwera.
3. Użytkownik jako członek forum może wspierać Polski Truckerski Serwer poprzez pomaganie innym w rozwiązywaniu problemów, pisaniu: poradników, artykułów, propozycji, regulaminów; podejmowaniu różnych inicjatyw rozrywkowych oraz na inne sposoby i różne formy, których nie można w danym czasie określić.
4. Status:
  • Słowa pisane w statusie nie mogą wychodzić poza regulamin forum
  • Status nie służy do reklamy tematów lub innych forów
  • Jeżeli ktoś kogoś gdzieś zaprasza (np. haxball), link do gry (itd.) musi napisać tylko i wyłącznie w komentarzu
  • Czasami możliwe są bugi w statusie. Po napisaniu statusu należy odświeżyć stronę i upewnić się, czy status został wpisany
  • Status jest objęty takimi samymi zasadami i zakazami jak posty(zob. §3 p.2)
5. Avatar użytkownika musi być statyczny.
6. Sygnatura może mieć maksymalnie 550x225px.
7. Użytkownik ma prawo do napisania odwołania od ostrzeżenia do Głównego Administratora.
8. Użytkownik korzystając dalej z usług forum po zmianie regulaminu akceptuje jego zmiany.


§7 Shoutbox

1. Na Shoutboxie obowiązują dokładnie takie same zasady jak na forum.
2. Zabronione jest pisanie w BBCODE lub w HTML.
3. Na Shoutboxie obowiązują zasady netykiety.
4. Administracja ma prawo wyłączyć Shoutboxa tylko z określonego powodu, który powinien zostać podany w określonym do tego miejscu.
5. Istnieje możliwość otrzymania warna za nieregulaminowe wypowiedzi na SB.
6. Obowiązuje całkowity zakaz:
  • Umieszczania jakichkolwiek treści pornograficznych, erotycznych i powszechnie uznanych za niezgodne z obyczajami,
  • Wyzywania, szydzenia, grożenia,
  • Trollowania,
  • Ciągłego i uciążliwego spamowania lub floodowania,
  • Flamewaru,
  • Używania wulgaryzmów.
§8 Statut

1. Polski Truckerski Serwer jest dziełem powstałym dzięki współpracy osób zainteresowanych prowadzeniem serwera MTA:SA oraz SA:MP w celu zapewnienia rozrywki innym użytkownikom.
2. Administratorzy i inni członkowie ekipy Polskiego Truckerskiego Serwera wykonują swoje zadania dobrowolnie i z własnej woli (Non-profit) nie roszcząc sobie praw do wkładu jaki wnieśli w czasie swojego urzędowania.
3. Polski Truckerski Serwer jest właścicielem dwóch GM'ów:
  • GM zakupiony od RHBK w 2008r.; modyfikowany i zmieniany do 2013r. przez Mawej; obecnie modyfikowany przez Pawelo
  • GM stworzony i modyfikowany przez Domenico od roku 2014
4. Cele i środki działania:
  • Utrzymanie finansowe Polskiego Truckerskiego Serwera.
  • Utrzymanie finansowe forum.
  • Dążenie do pozyskania lepszego sprzętu technicznego, aby świadczone usługi był na jak najwyższym poziomie.

Ostatnia aktualizacja: 8 kwietnia 2016



§1 General provisions



1. Truckers.com.pl forum is a part of Polski Truckerski Serwer
2. The Forum is for discussion, exchange of views and mutual assistance in the thematic areas specially assigned.
3. Any errors or concerns in the rules should be addressed to administrators or to the tracker eventually.
4. Etiquette rules oblige on the forum.
5. Rules apply to all forum grades.
6. Rules are a priority part of the forum, which should be addressed when writing posts, using Shoutbox, typing private messages or updating status.
7. Forum is conducted based on GTA:SA sercers - MTA:SA and SA:MP.
8. Rank hierarchy is inherent at the forum.
9. The Administration reserves the right to change the statute prior to before notice of change.
10. Using profanity is restricted in every part of the forum.
11. Registered accounts are the property of the Polish Trucker Server and will not be removed at the request of the user.

§2 Registration

1. Registration in the forum is completely free. Forum does not charge for using it.
2. Registration process will end when the user accepts his email address in his mailbox.
3. Not accepting the email adress will cause the user to remain in "awaiting for acceptaion group". People with this rank are not allowed to write posts.
4. It is prohibited to use insulting, vilating of ethics, or breaking polish law names while registration.
5. Registration on the forum means reading and accepting the rules.
6. The registrant has the right to decide whether he wishes to receive e-mails from the administration.
7. After registration user is able to change his name being displayed, password or email adress.
8. Each person can register only one account.
9. Only person of 13 years old or more can accept the rules. Otherwise the rules must be accepted by the adult (guardian, parent).
10. Sharing the IP address for many people (eg family, tenants) should be reported to the administration.

§3 Writing posts

1. The Administration is not responsible for content posted by other users.
2. Below behaviours are strictly forbidden:
  • sneering
  • threatening,
  • humiliate etc.
  • Use of profanity
  • insulting, flame war
  • Trolling or making foolish jokes of other users
  • Violation of moral-ethical and religious values
  • Proclaiming views or propagating ideologies that are considered wrong or inappropriate
  • Posting pornographic, erotic, pedophile, homosexual, demoralizing or aggressive content
3. Persons who regularly post messages (and write senseless) may receive a moderator queue or be considered a spammer (which prevents writing posts).
4. Topics are refreshed after 24h.
  • Only content containing problems and propositions will be refreshed
  • It is strictly forbidden to refresh the presentation of the server when no particular update has been made.
  • We do not refresh topics if discussion within them continues.
  • Only author of the topic can refresh it. The exception is when the author of the topic is banned, then everyone can refresh the topic.
5. Do not write post by post - use "edit" function to add a new content.
6. Each sentence should begin with a capital letter and end with a dot. Do not write all words with a capital letter, because no one likes to screamed at.
7. No flooding (eg. "?????" or "aaaaaaaa").
8. We try to maintain correct spelling and punctuation. Frequent breaking of language rules can be punished by warn.
9. We only write in our native language (except for persons from other countries).
10. It is absolutely forbidden to post in the referral links in the forum.
11. To report a user whom posts not comply with the rules, click the "Report" button, which is located under the post.
12. In sections where posts are not counted, you can exchange short sentences.
13. W innych działach niż tych, w których posty nie są zliczane, należy pisać pełnymi zdaniami. Krótkie wypowiedzi nieprzynoszące wielu informacji mogą zostać karane warnami.
14. In other sections than those where posts are not counted, write using full sentences. Short messages that do not bring a lot of information can be punished with warnings.
15. Do not dig up topics older than half a year. The exception are information posts that should be updated.
16. Trading is absolutelly banned (except for stock exchanges).
17. Sending pirated or illegal content is forbidden.
18. Each file must be included with the scan (we scan from virustotal.com). Exceptions are files of known origin.
19. Outbound links should be posted in CODE.
20. Image or video attachments are subject to the same prohibitions on content as posts (see §3 p.2).

§4 Administration

1. Administration will never ask you for your personal details or passwords.
2. Administration reserves the right to conduct marketing activities on the forum.
3. The highest authority in the whole forum and server area is the rank of Administrator.
4. Administrator has every right to remove a persons signature, but he must contact this user and explain the reason for such action.
5. Administrator has the right to remove a members nick (do not distort) without giving a specific reason.
6. Administration is not responsible for forum problems caused by third parties or by the server room.
7. Members must listen to admins commands.
8. Impersonation as administrator (or other users) can be punished with severe sanctions
9. Admins have the right to remove or edit posts for a variety of reasons:
  • Unreadable in stylistic terms
  • Posts written only in capital letters or in different colors
  • With great amount of spelling errors
  • Not containing a substantive content
  • Placed "one by one" by the same sender
  • Duplication in various places in the forum
  • Incorrect in terms of compliance with applicable laws
  • Reported by users
  • Threating in the goods of Polish Trucker Server
  • They aim to provoke another user
10. No Administrator (called h @), server administrators and moderators of the server are not the owners of GMs, forum writers, ideas and other minor things that can not be determined at this time.

§5 Sanctions

1. A user who violates the rules will receive a warning.
2. The amount of warrants received depends on the extent to which the rules have been broken and how big the consequences are.
3. The maximum number of warnings that a user can have is 7.
4. The person authorized to give warnings must state the reason given in the rules of the forum.
5. Multiaccounts or bypassing locks will be punished with a permanent lock on the forum.
6. The amount of warnings causes following sanctions:
  • 2 warnings = Posting on forum blocked for 1 week.
  • 3 warnings = Posting on forum blocked for 2 weeks.
  • 4 warnings = Posting on forum blocked for 1 month.
  • 5 warnings = Posting on forum blocked for 3 months.
  • 6 warnings = Posting on forum blocked for 6 months.
  • 7 warnings = Permanent block.
7. The number of warnings can be reduced by helping the forum, writing effective guides, or over time (with good performance).
8. Permanent IP ban can be cancelled by consulation with administrations on TeamSpeak 3 server.
9. For posting porn in the forum, you will receive a permanent ban without unban option.
10. Warnings may only be given by moderating grades.
11. Only admin can remove the warnings.
12. For advertising a competing forum or server, you get an IP ban that can be unbaned by contacting TeamSpeak 3.
13. For taking actions that can cause detriment to Polski Truckerski Serwer (in various available ways) user can be excluded from the community.
14. The Administration reserves the right to use various methods to penalize user for inappropriate behavior or for violate forum rules (such as temporarily restricting your ability to post, disable a mailbox, delete an account, add to a banned group, etc.).

§6 User

1. User has the right to psot in various threads at the forum.
2. The user submitting any supporting content mentioned in §6 p.3 makes them the property of Polski Truckerski Serwer.
3. User as a forum member can support Polski Truckerski Serwer by helping others solve problems, posting: guides, articles, proposals, regulations; taking various entertainment initiatives and other forms that can not be determined at the time.
4. Status:
  • Words written in status can not go beyond forum rules
  • Status is not used to advertise topics or other forums
  • If user invites someone (eg to haxball), the game link must be posted in the comment.
  • Bugs in status are sometime possible. Once you've written the status, refresh the page and make sure the status is typed
  • Status is subject to the same rules and prohibitions as posts (see §3 p.2)
5. User avatar must be static.
6. Signature size can be up to 550x225px
7. The user has the right to write a warning notice to the Main Administrator.
8. The user who is using the forum after the rules has been changed accepts those changes.

§7 Shoutbox

1. The shoutbox rules are strictly the same as forum ones.
2. Typing in BBCODE or HTML is prohibited.
3. Etiquette rules does apply on the shoutbox.Na Shoutboxie obowiązują zasady netykiety.
4. The Administration has the right to disable the Shoutbox only for a detailed reason, which should be given in the specified place.
5. Possibility occurs to receive a warn for improper expressions on the SB.
6. It is totally forbidden to:
  • Placing any pornographic, erotic and generally unethical content,
  • challenge, sneer, threating
  • trolling
  • Continuous and annoying spamming or flooding,
  • Flame war
  • Use of profanity.
§8 Statut

1. Polski Truckerski Serwer is a work created thanks to cooperation of people interested in running MTA:SA and SA:MP servers, in order to provide entertainment to other users.
2. Administrators and other members of the Polski Truckerski Serwer team perform their tasks voluntarily non-profit, without claiming the contribution they made during their office.
3. Polski Truckerski Serwer owns two GMs:
  • GM bought from RHBK in 2008r; Modified and revised until 2013r. by Mawej; actually modified by Pawelo.
  • GM created and modified by Domenico since 2014.
4. Objectives and resources of action:
  • Financial support of Polskiego Truckerskiego Serwera.
  • Financial forum maintenance.
  • Striving for better technical equipment so that the service provided is at the highest possible level.

Last update: 8th of April 2016

Translated by Avenged