Skocz do zawartości

  • Photo
  • Witaj internauto - Aby móc swobodnie korzystać z forum musisz się zalogować lub zarejestrować!


error

Regulamin forum

Dołączona grafika

§1 Postanowienia ogólne

1. Forum truckers.com.pl wchodzi w skład Polskiego Truckerskiego Serwera.
2. Forum służy do prowadzenia dyskusji, wymiany poglądów oraz wzajemnej pomocy w przydzielonych do tego działach tematycznych.
3. Błędy w punktach regulaminu należy kierować do administracji ew. do trackera.
4. Na forum obowiązują zasady netykiety.
5. Regulamin odnosi się do wszystkich rang na forum.
6. Regulamin jest priorytetową częścią forum, którą należy się kierować podczas pisania postów, korzystania z Shoutboxa, pisania prywatnych wiadomości lub aktualizacji statusu.
7. Forum jest prowadzone w oparciu o serwer gry GTA San Andreas - MTA:SA oraz SA:MP
8. Na forum istnieje hierarchia rang.
9. Administracja zastrzega sobie prawa do zmiany regulaminu przed uprzednim poinformowaniem o zmianie.
10. W każdym miejscu na forum obowiązuje bezwzględny zakaz używania wulgaryzmów.
11. Konta zarejestrowane na forum są własnością Polskiego Truckerskiego Serwera i nie są usuwane na żądanie użytkownika.

§2 Rejestracja

1. Rejestracja na forum jest całkowicie darmowa. Forum nie pobiera opłat za korzystanie z forum.
2. Rejestracja dobiegnie końca, gdy użytkownik zaakceptuje swój adres e-mail w swojej skrzynce.
3. Niezaakceptowanie adresu e-mail powoduje pozostanie w grupie "Oczekujący na akceptację". Osoby z tą rangą nie mają możliwości pisania postów.
4. Przy rejestracji nie należy podawać nazw obrażających, naruszających zasady etyki lub łamiących prawo polskie.
5. Rejestracja na forum oznacza przeczytanie i zaakceptowanie regulaminu.
6. Osoba rejestrująca się ma prawo zdecydować, czy chce otrzymywać wiadomości e-mail od administracji..
7. Po rejestracji użytkownik może zmienić swoją nazwę wyświetlaną, hasło lub adres e-mail.
8. Każda osoba może zarejestrować tylko jedno konto.
9. Akceptować regulamin może jedynie osoba, która skończyła 13 rok życia. W innym wypadku regulamin musi zaakceptować osoba dorosła (opiekun, rodzic).
10. Dzielenie adresu IP na wiele osób (np. rodzina, lokatorzy) należy zgłosić do administracji.

§3 Pisanie postów

1. Administracja nie odpowiada za treści wysyłane przez innych użytkowników.
2. Bezwzględnie zakazuje się:
  • Wyzywania, szydzenia, stosowania gróźb, upokarzania etc.
  • Używania wulgaryzmów
  • Obrażania, robienia flamewar
  • Trollowania czyli robienia sobie głupich żartów z innych użytkowników
  • Naruszania wartości moralno-etycznych oraz religijnych
  • Głoszenia poglądów lub propagowania ideologi uznanych za złe i niewłaściwe
  • Umieszczania treści pornograficznych, erotycznych, pedofilskich, homoseksualnych, demoralizujących lub wywołujących agresje
3. Osoby, które notorycznie nabijają posty (i piszą bezsensowne), mogą otrzymać kolejkę moderacyjną lub zostać uznani za Spammera (co uniemożliwia pisanie postów).
4. Tematy odświeżamy po upłynięciu 24h.
  • Odświeżania dotyczą tylko i wyłącznie tematy z problemami i propozycjami.
  • Bezwzględnie zakazuje się odświeżania prezentacji serwera, gdy nie dokonało się w niej żadnej konkretnej aktualizacji.
  • Nie odświeżamy tematów, jeżeli w dalszym ciągu trwa w nich dyskusja.
  • Odświeżyć temat może tylko jego autor. Wyjątek stanowi fakt, gdy autor tematu jest zbanowany. Wówczas każdy może odświeżyć temat.
5. Nie piszemy posta pod postem - od dodania nowej treści do posta istnieje funkcja "Edytuj".
6. Każde zdanie należy rozpocząć dużą literą, a zakończyć kropką. Nie należy pisać wszystkich wyrazów dużą literą, bo nikt nie lubi, jak się na niego krzyczy.
7. Nie floodujemy (np. "?????" lub "aaaaaaaa").
8. Staramy się zachowywać poprawność ortograficzną i interpunkcyjną. Nagminne łamanie zasad językowych może być karane warnem.
9. Piszemy tylko w języku ojczystym (wyjątek stanowią osoby z innych państw).
10. Bezwzględnie zakazuje się umieszczania na forum reflinków (linków polecających).
11. Aby zgłosić użytkownika piszącego posty niezgodne z regulaminem, należy kliknąć przycisk "Raportuj", który znajduje się pod postem.
12. W działach, w których nie zliczane są posty (Pogaduszki) możliwa jest wymiana krótkich zdań.
13. W innych działach niż tych, w których posty nie są zliczane, należy pisać pełnymi zdaniami. Krótkie wypowiedzi nieprzynoszące wielu informacji mogą zostać karane warnami.
14. Posty piszemy tylko zgodnie z opisem działu lub tematu.
15. Nie odkopujemy tematów starszych niż pół roku. Wyjątek stanowią posty informacyjne, które powinny zostać zaktualizowane.
16. Obowiązuje bezwzględny zakaz prowadzenia handlu (wyjątek stanowią działy giełdowe).
17. Całe forum obowiązuje zakaz wysyłania treści pirackich lub niezgodnych z prawem.
18. Każdy plik musi zostać umieszczony wraz ze skanem (skanujemy ze strony virustotal.com). Wyjątek stanowią pliki znanego pochodzenia (dobreprogramy itp.)
19. Linki wychodzące poza forum umieszczamy w CODE.
20. Załączniki typu obrazki lub filmiki są objęte takimi samymi zakazami co do treści jak posty( zob. §3 p.2)

§4 Administracja

1. Administracja nigdy nie poprosi użytkownika o swoje prywatne dane osobowe lub hasła dostępu.
2. Administracja zastrzega sobie prawo do prowadzenia działalności marketingowych na forum.
3. Największą władzę w okręgu całego forum jak i serwera pełni ranga Administrator.
4. Administrator ma prawo usunąć czyjąś sygnaturę, jednakowoż musi on poinformować użytkownika o usunięciu sygnatury i powodzie usunięcia.
5. Administrator ma prawo usunąć pewien człon nicku (nie zniekształcić) bez podania konkretnego powodu.
6. Administracja nie odpowiada za problemy z forum wyrządzone przez osoby trzecie lub przez serwerownię.
7. Należy słuchać się poleceń administracji.
8. Za podszywanie się pod administrację (lub innych użytkowników) grożą srogie sankcje.
9. Administracja ma prawo usunąć lub edytować post ze zróżnicowanych powodów:
  • Nieczytelne pod względem stylistycznym
  • Napisane wyłącznie dużymi literami albo różnymi kolorami
  • Z rażącą ilością błędów ortograficznych
  • Nie wnoszące treści merytorycznych
  • Umieszczone "jeden pod drugim" przez tego samego nadawcę
  • Powielanie w różnych miejscach na forum
  • Błędne pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa
  • Zgłoszone przez użytkowników
  • Godzą w dobro Polskiego Truckerskiego Serwera
  • Mają na celu sprowokowanie innego użytkownika
10. Żaden Administrator(zwany h@), administratorzy serwera i moderatorzy serwera nie są właścicielami GM'ów, tworów pisemnych na forum, pomysłów oraz innych drobnych rzeczy, których nie można w danym czasie określić.(por. §8)

§5 Sankcje

1. Użytkownik, który złamie regulamin, otrzyma ostrzeżenie tzw. warna.
2. Ilość otrzymanych warnów zależy od tego w jakim stopniu został złamany regulamin i jak wielkie są tego skutki.
3. Maksymalna liczba warnów jakie może posiadać użytkownik wynosi 7.
4. Osoba uprawniona do dawania ostrzeżeń musi podać powód wynikający z regulaminu forum.
5. Multikonto lub omijanie blokad w inny sposób jest karane stałą blokadą i wpis do rejestru.
6. Ilość ostrzeżeń powoduje następujące sankcje:
  • 2 warny = 1 tydzień blokady na pisanie postów.
  • 3 warny = 2 tygodnie blokady na pisanie postów.
  • 4 warny = 1 miesiąc blokady na pisanie postów.
  • 5 warnów = 3 miesiące blokady na pisanie postów.
  • 6 warnów = 6 miesięcy blokady na pisanie postów.
  • 7 warnów = stała blokada konta
7. Ilość ostrzeżeń można zredukować poprzez pomocne udzielanie się na forum, pisanie skutecznych poradników lub z upływem czasu(pod warunkiem dobrego sprawowania)
8. Ban stały na IP można odbanować poprzez konsultację z administracją na serwerze głosowym TeamSpeak 3.
9. Za umieszczanie pornografii na forum otrzymuje się bana stałego bez możliwości odbanowania.
10. Ostrzeżenia mogą nadać tylko i wyłącznie rangi moderacyjne.
11. Ostrzeżenia ma prawo usuwać tylko i wyłącznie administrator.
12. Za reklamę konkurencyjnego forum lub serwera otrzymuje się bana na IP, którego można odbanować poprzez kontakt na TeamSpeak 3.
13. Za działanie na szkodę Polskiego Truckierskiego Serwera(na różne dostępne sposoby) grozi wykluczenie ztejże społeczności.
14. Administracja zastrzega sobie prawo do stosowania różnych metod ukarania użytkownika za niestosowne zachowanie lub łamanie regulaminu forum(np. tymczasowe ograniczenie możliwości pisania, wyłączenie skrzynki pocztowej, usunięcie konta, dodanie do grupy zbanowanych itd.)

§6 Użytkownik

1. Użytkownik ma prawo do wypowiadania się w różnych wątkach na forum.
2. Użytkownik umieszczając jakiekolwiek treści pomocnicze wymienione w §6 p.3 czyni je własnością Polskiego Truckerskiego Serwera.
3. Użytkownik jako członek forum może wspierać Polski Truckerski Serwer poprzez pomaganie innym w rozwiązywaniu problemów, pisaniu: poradników, artykułów, propozycji, regulaminów; podejmowaniu różnych inicjatyw rozrywkowych oraz na inne sposoby i różne formy, których nie można w danym czasie określić.
4. Status:
  • Słowa pisane w statusie nie mogą wychodzić poza regulamin forum
  • Status nie służy do reklamy tematów lub innych forów
  • Jeżeli ktoś kogoś gdzieś zaprasza (np. haxball), link do gry (itd.) musi napisać tylko i wyłącznie w komentarzu
  • Czasami możliwe są bugi w statusie. Po napisaniu statusu należy odświeżyć stronę i upewnić się, czy status został wpisany
  • Status jest objęty takimi samymi zasadami i zakazami jak posty(zob. §3 p.2)
5. Avatar użytkownika musi być statyczny.
6. Sygnatura może mieć maksymalnie 550x225px.
7. Użytkownik ma prawo do napisania odwołania od ostrzeżenia do Głównego Administratora.
8. Użytkownik korzystając dalej z usług forum po zmianie regulaminu akceptuje jego zmiany.


§7 Shoutbox

1. Na Shoutboxie obowiązują dokładnie takie same zasady jak na forum.
2. Zabronione jest pisanie w BBCODE lub w HTML.
3. Na Shoutboxie obowiązują zasady netykiety.
4. Administracja ma prawo wyłączyć Shoutboxa tylko z określonego powodu, który powinien zostać podany w określonym do tego miejscu.
5. Istnieje możliwość otrzymania warna za nieregulaminowe wypowiedzi na SB.
6. Obowiązuje całkowity zakaz:
  • Umieszczania jakichkolwiek treści pornograficznych, erotycznych i powszechnie uznanych za niezgodne z obyczajami,
  • Wyzywania, szydzenia, grożenia,
  • Trollowania,
  • Ciągłego i uciążliwego spamowania lub floodowania,
  • Flamewaru,
  • Używania wulgaryzmów.
§8 Statut

1. Polski Truckerski Serwer jest dziełem powstałym dzięki współpracy osób zainteresowanych prowadzeniem serwera MTA:SA oraz SA:MP w celu zapewnienia rozrywki innym użytkownikom.
2. Administratorzy i inni członkowie ekipy Polskiego Truckerskiego Serwera wykonują swoje zadania dobrowolnie i z własnej woli (Non-profit) nie roszcząc sobie praw do wkładu jaki wnieśli w czasie swojego urzędowania.
3. Polski Truckerski Serwer jest właścicielem dwóch GM'ów:
  • GM zakupiony od RHBK w 2008r.; modyfikowany i zmieniany do 2013r. przez Mawej; obecnie modyfikowany przez Pawelo
  • GM stworzony i modyfikowany przez Domenico od roku 2014
4. Cele i środki działania:
  • Utrzymanie finansowe Polskiego Truckerskiego Serwera.
  • Utrzymanie finansowe forum.
  • Dążenie do pozyskania lepszego sprzętu technicznego, aby świadczone usługi był na jak najwyższym poziomie.

Ostatnia aktualizacja: 8 kwietnia 2016