Skocz do zawartości
Tricko

Hard reset routera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Posiadam ruter który nie jest mój lecz dostarczony przez dostawcę Internetu. Próbując się zalogować (wg instrukcji) na niego nie działa mi hasło. W umowie napisane jest że cały osprzęt w tym ruter należą to dostawcy i moją pytanie brzmi: czy mogę mu zrobić hard reset nie łamiąc umowy oraz czy po hard resecie będzie działał Internet czy nie będzie potrzebna dodatkowa konfiguracja?

 

Info:

-Router: TP-Link TL-WR740N

-Dostawca: Lukman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tyłu routera powinieneś znaleźć napis "reset" i wcisnąć go długopisem albo czymś podobnym, gdy zrobisz reset potrzebna będzie wstępna konfiguracja, zależy jaka to firma w Orange robi się ona automatycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to się robi to ja wiem... nie wiem tylko czy mogę to zrobić skoro w umowie jest napisane że ruter należy do dostawcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz resetować, ale trzeba umieć go ustawić, spróbuj wpisać hasło i login: admin admin albo admin lukman

poszukaj może są dane do routera w umowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to się robi to ja wiem... nie wiem tylko czy mogę to zrobić skoro w umowie jest napisane że ruter należy do dostawcy.

 

A czy w umowie jest wzmianka o tym, że nie możesz wykonywać resetu go lub o tym, że nie możesz zmieniać danych? To byłoby trochę nielogiczne. Ja nie słyszałem o tym, że zabranialiby tego. Ja bym go zresetował, ale jak uważasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Router może należeć do dostawcy w tym sensie, że po zakończeniu lub wskutek zerwania umowy ma on prawo do jego konfiskaty. Inne warunki mogą być przedstawione w samej umowie i jeśli takich nie ma, masz prawo do resetu konfiguracji, jednakże zalecam, byś przed tym procederem zajrzał do obecnych ustawień, zapisał je i/lub wyeksportował do pliku. 

Dla tego sprzętu podstawowe passy to: admin/admin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za liczne wypowiedzi. Jutro zajrzę do umowy i ją dokładnie przeanalizuję. Tylko dziwne jest to dlaczego nie działają na niego podstawowe pasy skoro pierwszy raz się na niego loguję. Wstępnie myślałem że to jest wina tego co napisałem wyżej. W razie wątpliwości skontaktuję się jeszcze z dostawcą.

 

[...]jednakże zalecam, byś przed tym procederem zajrzał do obecnych ustawień, zapisał je i/lub wyeksportował do pliku.

 

Dla tego sprzętu podstawowe passy to: admin/admin

tylko jak tam zajrzeć skoro nie mogę wejść na ruter? Edytowane przez ReksioHauHau

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[...]jednakże zalecam, byś przed tym procederem zajrzał do obecnych ustawień, zapisał je i/lub wyeksportował do pliku.

 

Dla tego sprzętu podstawowe passy to: admin/admin

tylko jak tam zajrzeć skoro nie mogę wejść na ruter?

Przeoczyłem tę wiadomość przy odpisywaniu na Twój post. Bez resetu nie ma takiej możliwości, lecz pamiętaj, by przygotować niezbędne dane, aby móc się połączyć z dostawcą - łącznie ze szczegółowymi danymi, które powinny być zawarte w umowie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za liczne wypowiedzi. Jutro zajrzę do umowy i ją dokładnie przeanalizuję. Tylko dziwne jest to dlaczego nie działają na niego podstawowe pasy skoro pierwszy raz się na niego loguję. Wstępnie myślałem że to jest wina tego co napisałem wyżej. W razie wątpliwości skontaktuję się jeszcze z dostawcą.

 

[...]jednakże zalecam, byś przed tym procederem zajrzał do obecnych ustawień, zapisał je i/lub wyeksportował do pliku.

 

Dla tego sprzętu podstawowe passy to: admin/admin

tylko jak tam zajrzeć skoro nie mogę wejść na ruter?

 

 

No nie zajrzysz. Zakładam, że jak login: admin i hasło: admin nie działa, a ty nic nie grzebałeś oraz są to podstawowe dane do logowania (powinny być też napisane na odwrocie routera) to dostawca zmienił te dane. Najlepiej byłoby się chyba z nim skontaktować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie zajrzysz. Zakładam, że jak login: admin i hasło: admin nie działa, a ty nic nie grzebałeś oraz są to podstawowe dane do logowania (powinny być też napisane na odwrocie routera) to dostawca zmienił te dane. Najlepiej byłoby się chyba z nim skontaktować.

Do tego rutera w przeszłości było podłączonych kilku znajomych więc i nie wykluczam że mógł ktoś z nich to zrobić. Ale poczekajmy do rana aż przeczytam jeszcze raz umowę i Was poinformuję o istotnych punktach.

 

 

Edit:

 

W umowie znalazłem taki podpunkt:

 

7. W przypadku uszkodzenia Urządzenia dostępowego spowodowanego w szczególności samodzielną ingerencją Abonenta, próbami samodzielnej konfiguracji bądz naprawy albo niewłaściwą eksploatacją lub rekonfiguracją  - koszty naprawy lub wymiany Urządzenia dostępowego pokrywa w całości Abonament.

W takim razie wnioskuję że zrobić tego nie mogę.

Edytowane przez ReksioHauHau

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×