Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content since 08/22/18 in all areas

  1. 48 likes
    Witam Was, już jako główny administrator serwera. Na samym początku chciałbym podziękować Grzankowi za danie mi szansy poprowadzenia tego serwera oraz jednocześnie podziękować za doprowadzenie serwera do tego poziomu na jakim znajduje się dzisiaj. Mam nadzieję, że uda mi się sprostać standardom jakie, poprzez swoje zarządzanie wyznaczył mi Grzan3k. W tym miejscu chcę obiecać, że zrobię wszystko co w mojej mocy, aby ten serwer piął się cały czas w górę i mimo wszelkich przeciwności losu mógł w dalszym ciągu dumnie chwalić się najwyższą popularnością wśród serwerów truckerskich. Jestem świadomy, że duża część naszych graczy, może nie być zadowolona z takiego obrotu spraw i mogą kręcić nosem na widok mojego nicku w kolorze czerwonym. Aczkolowiek, swoimi czynami i polityką zarządzania serwerem, chciałbym udowodnić Im jak i samemu Grzankowi, że nie marnuję danych mi szans i wybór mnie na to stanowisko, był najlepszym wyborem z możliwych. Wierzę, że moja współpraca z Wami graczami będzie układała się po mojej jak i Waszej myśli i, że razem osiągniemy to, czego nie osiągnął nigdy żaden inny serwer. Tak mi dopomóż Bóg. Pozdrawiam. Główny Administrator serwera, Polniak
  2. 44 likes
    Nick: Mjolnir Thor( Thor69) Powód: Miałem to zwolnienie napisać w Sylwestra, ale być może dziś będzie lepiej. Powód jest banalny- atmosfera na serwerze stała się w ostatnich dniach tak gęsta, że wchodzenie nań przestało już mnie bawić czy relaksować. Każdego dnia dochodzi do sytuacji konfliktowych, które zniechęcają do jakiejkolwiek aktywności i kontaktu z innymi graczami. Ciągłe narzekania, wzajemne wyrzuty, naciągane tłumaczenia i stwarzanie pozorów równości między graczami sprawiają, że nie mam ochoty na częste i w miarę długie wizyty na serwerze, co w żaden sposób nie pozwoli mi na wykonywanie obowiązków serwerowego " pogotowiarza" w takim zakresie jak do tej pory, a co za tym idzie powstaje obawa co do możliwości wyrabiania norm tygodniowych. Wiem, że w najbliższym czasie normy takowe zostają " zawieszone", ale ja osobiście nie mam już motywacji do dalszego udawania, że jest miło i przyjemnie gdy graczom wydaje się, że jesteśmy ich nie pomocnikami, ale wręcz służącymi lub nawet poddanymi, a takie sytuacje zdarzają się nader często. Poza tym nie mam na tyle czasu, aby będąc na " służbie" jeździć jednocześnie do komisów lub załatwiać " nie cierpiące zwłoki" sprawy z pojazdami podczas gdy czat roi się od czerwonych wersów z wezwaniami. Być może w niedługim czasie i ten problem zniknie, ale póki co nie daję po prostu rady. Zaahain- to był zaszczyt dla mnie móc pracować na serwerze z takim Szefem jak Ty- zaufałeś mi podczas swojej dłuższej nieobecności powierzając tymczasowe dowodzenie frakcją, a później powołałeś mnie na swego zastępcę i za to wyróżnienie chylę przed Tobą czoła. Pogotowie to najlepsza frakcja na tym serwerze i poza nią nie ma innej, która mogłaby podjąć rękawicę rywalizacji, a mogę śmiało napisać, że nie ma drugiej takiej drużyny wliczając w to też firmy. Żal jest odchodzić od tak wspaniałych ludzi, ale zarówno ograniczenie czasu na grę jak i, nie ukrywam i nie wstydzę się tego, zmęczenie wiekiem i coraz mniejsze rozumienie młodszych graczy sprawiają, że czuje się nieco na uboczu. Jeśli jednak pozwolisz mi pozostać przez ten tydzień z zerową normą we frakcji abym mógł jeszcze kilku napom " podarować drugie i następne życie" i zwolnisz mnie z panelu( tak, tak- zwolnisz mnie z panelu, bo nie chcę wykorzystywać posiadanych uprawnień, wszak to Ty jesteś Szefem) w piątek 28-ego grudnia przed rozdaniem wypłat , będę Ci wdzięczny. Nie będzie to pierwszy przypadek w historii serwera kiedy piszący podanie o zwolnienie zaznacza, żeby odbyło się to z odroczeniem, a ja tego nie wymagam. Pozdrawiam wszystkich pracowników frakcji Pogotowie , bo już na naszym forum raczej nie będę pisał, a jeśli kiedyś moja aktywność wzrośnie, to trzymając się starej zasady, że nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki, nie powrócę do Was- taka przygoda może zdarzyć się tylko raz. //Zwolniony o godzinie 01:55 bez kary score, dziękuję Ci za ten bardzo długi czas spędzony w pogotowiu i za wielką pomoc w prowadzeniu frakcji. Mam nadzieję, że złamiesz zasadę i jeszcze kiedyś do nas wrócisz. Do zobaczenia.
  3. 42 likes
    Ogłaszam wszem i wobec, iż po ciężkich bojach, które stoczyliśmy przez tak długi okres, udało nam się znaleźć odpowiedniego programistę i nawiązać z nim współpracę. Jest nim @Pantera#. Umowa została właśnie podpisana i w najbliższym czasie ruszamy z kopyta do przodu ku lepszej przyszłości serwera. Mam nadzieję, że nasza współpraca będzie owocna i długofalowa, a jej efekty będą widoczne i zadowalające dla Nas wszystkich :). Z mniejszych, ale równie ważnych ogłoszeń, z żalem żegnamy się z @Lipazy, który dobrowolnie zrezygnował z pełnienia funkcji administratora. Dziękuję mu za cały poświęcony czas. Tym samym pieczę nad ministerstwem Frakcji przejmuje @Fabio, który jednocześnie wskakuje na stanowisko administratora, a jego prawą ręką zostaje @Vaniliovsky. Gratuluję serdecznie. Pozdrawiam, Główny administrator serwera.
  4. 41 likes
    Nadchodzą złote czasy dla serwera. Widać już zbliżający się koniec kryzysu gospodarczego oraz uroczystości związane z 10 urodzinami serwera PTS. Czuwajmy, bo nie znamy dnia ani godziny.
  5. 38 likes
    Drodzy Gracze, Z okazji Świąt Narodzenia Pańskiego administracja Polskiego Truckerskiego Serwera chciałaby życzyć Wam Zdrowych i Wesołych Świąt. Niech przyniosą Wam wiele radości, miłości i refleksji nad wszelkimi sprawami życia codziennego. Niech ten okres będzie dla Was czasem pojednania i wzajemnego zrozumienia. Wykorzystajcie ten czas na rozważanie nad swoim życiem oraz nad samym sobą. Życzymy Wam abyście zjednoczyli się w dobru oraz wzajemnym szacunku i wytrwali w tym zjednoczeniu przez resztę swojego życia. Pamiętajmy, że Boże Narodzenie jest to czas, w którym spotykamy się z bliskimi przy jednym stole zapominając o starych żalach i wzajemnych urazach. Mamy nadzieję, że tak samo jak przy stole, będziecie spędzać czas na serwerze z czystym sercem, które jest wolne od niesnasek czy wzajemnych konfliktów, gdyż tylko w ten sposób uda nam się wspólnie dążyć do lepszej przyszłości i osiągać nasze cele. Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku życzy, Administracja Polskiego Truckerskiego Serwera.
  6. 36 likes
    Witajcie. Miało być pięknie, a wyszło jak wyszło. Mac po raz kolejny zignorował pomocną dłoń jaką Jemu podałem okazując przy tym totalny brak szacunku do graczy i do mnie, bo kolejny raz obiecał - i nie dotrzymał słowa. Sam wybrał jaką głupią drogą chce w życiu podążać - na to już nie mam wpływu, choć próbowałem pomóc. Nie mam zamiaru zwalać winy na kogokolwiek - biorę to na siebie, bo to mój błąd, że wierzyłem w Niego przez tyle czasu mimo, że wielokrotnie urywał się z Nim kontakt na parę dni, a nawet tygodni. Gdybym miał posłuchać samego siebie z przed kilku miesięcy, to powinienem teraz odejść i zakończyć przygodę z SAMP. Nie zrobię tego z jednego powodu - zbyt bardzo niektórzy pokazali, udowodnili mi, że chcą powrotu tej platformy na Polski Truckerski Serwer. Sytuacja zakończenia współpracy z Mac'kiem komplikuje sprawy trochę ze względu na to, że zaczynamy całkowicie od zera. Więc na chwilę obecną pytania typu "Kiedy będzie gamemod?" byłyby nie na miejscu - bo teraz należy zadać pytanie "Kiedy będzie nowy programista?". Nie było SAMP tutaj przez długi czas, to może nie być jeszcze przez kilka miesięcy. Wybranie programisty nie należy do łatwych, bo oszustów na rynku jest pełno. Postawiłem sprawę jasno - SAMP będzie, bo to obiecałem samemu sobie - choćbym miał stracić wiele pieniędzy, uznam to za inwestycję godną swojej ceny. Mac na wylocie. Laud oraz Mercedes również tracą posadę administratorów ze względu na to, że przez jakiś okres czasu nie interesowali się w ogóle postępami związanymi z tym projektem. Czasami bywa tak, że trzeba zamknąć pewne rozdziały w życiu - współpraca z tymi osobami to jeden z rozdziałów w moim życiu. Mimo wszystko - dziękuje Im za te kilka lat współpracy. By zdobyć szczyt musisz mieć ekipę, która przy wzlotach i upadkach pomoże Ci wstać, a w tej ekipie tego brakowało od jakiegoś czasu. Moim zadaniem na chwilę obecną jest znaleźć odpowiedniego programistę do tego wyjątkowego serwera jakim jest Polski Truckerski Serwer. Pozdrawiam, Rambo.
  7. 35 likes
    Już dokładnie za tydzień, 18 grudnia 2018 roku obchodzić będziemy dosyć ważne wydarzenie - dziesięć lat Polskiego Truckerskiego Serwera. To dosyć dużo biorąc pod uwagę wszelkie wzloty i upadki, które miały miejsce, ale jak widać wszystkiemu da się zaradzić, a serwer funkcjonuje i ma się dobrze. Świadczy to przede wszystkim o sile i umocnionej pozycji na rynku, a jest to oczywiście zasługa osób odpowiedzialnych za poszczególne elementy w działaniu serwera. Nieoceniona pomoc w kwestii rozwijaniu serwera była ze strony graczy, za którą w imieniu administracji dziękujemy. Czasem wystarczy dobra komunikacja, trochę chęci i podstawowe umiejętności w danej dziedzinie, żeby pomóc, a przy tym rozwijać coś, co jest dla graczy, w myśl słów "od graczy, dla graczy". Mamy nadzieję, że czas, który każdy z Was spędził na serwerze był jak najlepszy, a gracze, którzy zaczynają będą mogli bawić się tak dobrze jak ci, którzy za sobą mają już pierwsze lata gry tutaj. Nie przedłużając, czas przejść do konkretów. Administracja we współpracy z PTS Klubem przygotowała dla Was kilka eventów, między innymi konwój rozpoczynający dzień obchodzenia rocznicy, wspinaczka rowerowa, rywalizacja między graczami na określonym obszarze, konkretniej popularne tzw. "Battle Royale", konkurs OX i ekstremalne wyzwanie od Mikołaja. Tak prezentują się terminy związane z określonymi wydarzeniami: - 18 grudzień (wtorek), godzina 18:30 - Konwój - 19 grudzień (środa), godzina 16:00 - Ekstremalne wyzwanie od Mikołaja - 20 grudzień (czwartek), godzina 18:30 - Wspinaczka rowerowa - 21 grudzień (piątek) - Uruchomienie nowego osiedla w Las Venturas - 22 grudzień (sobota), godzina 17:30 - Battle Royale - 23 grudzień (niedziela), godzina 16:30 - Konkurs OX Na temat szczegółów dotyczących eventów zostaną założone osobne tematy z informacjami o każdym z nich. Tradycją na polskich stołach od niepamiętnych czasów jest zdecydowanie karp, taką samą tradycją na każdym evencie naszego serwera od 2008 roku są zdecydowanie konwoje. Na dziesiątych urodzinach nie zabraknie kolejnej wspaniałej, wspólnej przygody z tego gatunku. Jest to czas zdecydowanie, gdzie powinno zabraknąć wszelkich sporów między graczami, a powinna działać przede wszystkim dobra zabawa oraz integracja. Trasę, którą pokonamy razem zamieszczamy na mapie, a do tego mamy w ofercie coś wyjątkowego. Każdy gracz dostanie na ten czas dostęp do jednego towaru z klubowej kategorii PTS. Będzie mógł załadować także każdy zaczynający przygodę z naszą społecznością - z wymaganiem 0 score. Czas jego ładowania jest mniejszy, niż popularnej herbaty "Minutki", wynosi od zaledwie połowę tego czasu! Data konwoju: 18 grudzień 2018, godzina 18:30 Zasady i reguły: Należy słuchać i stosować się do poleceń osób prowadzących konwój. Pojazdem prowadzącym będzie Rancher z ozdobami (Rancher Lure), pilotem będzie natomiast @Vaniliovsky. Poruszamy się w następującej kolejności: Zestawy -> Dostawczaki (od największych do najmniejszych) -> Busy. Osoby ze słabszymi sprzętami bądź narażone na tzw. "lagowanie" powinny ustawiać się na końcu konwoju. W razie potrzeby mogą być potrzebne pewne zmiany w kolejności, które będą ogłoszone na serwerze. Po lewej stronie drogi poruszają się służby porządkowe (Policja, Pomoc Drogowa i Pogotowie). Prosimy o ustawianie się na miejscach załadunku i rozładunku towarów w taki sposób, aby reszta uczestników mogła się w nich zmieścić. Nie wyprzedzamy osób będących przed nami, ani też nie popędzamy ich w celu szybszej jazdy, prędkość jazdy ustala osoba prowadząca cały konwój, tj. pilot (oczywiście w granicach rozsądku). Uczestnicy konwoju są zobowiązani do zapoznania się z trasą konwoju na własną rękę. Dotyczy to również zapoznania się z typami towarów, które można załadować i rozładować na poszczególnych załadunkach i rozładunkach. Nie dotyczy to towaru "10 lat PTS", który można załadować i rozładować na każdym załadunku i rozładunku. Mapa konwoju: Do obstawy potrzeba tradycyjnie funkcjonariuszy policji, którzy będą dbali o bezpieczeństwo i prawidłowy przebieg wydarzenia w ewentualnej współpracy z administracją, mechaników i medyków. W związku z bardzo prawdopodobną chęcią rozwożenia przemytów w czasie trwania konwoju, do obecności na serwerze wymagana będzie liczba trzech pracowników policji, jednego czynnie pracującego, a dwóch pozostałych do obstawy z resztą, to samo tyczy się ratowników, natomiast w przypadku pomocy drogowej wystarczą tylko dwie osoby obstawiające konwój. Zachęcamy również do dokumentowania własnego udziału, a także pozostałych osób podczas trwania WSZYSTKICH nadchodzących wydarzeń, mogą być to zarówno ładne ujęcia lub po prostu pokaz tego jak Wy się bawiliście. Policja: - @Liq (Konwój) - @Tuptekcraft (Konwój) - @NaimadSh (Zwykła praca) Pogotowie: - @Ronnieu (Konwój) - @KuBBsoNii (Konwój) - @kkubakks (Zwykła praca) Pomoc Drogowa: - @Dejvid (Konwój) - @Mike. (Konwój) Fotografowie: (Nieograniczona liczba miejsc, tu będą wypisywani wszyscy chętni) "Tradycja to dąb który tysiąc lat rósł w górę. Niech nikt kiełka małego z dębem nie przymierza. Tradycja naszych dziejów jest warownym murem. To jest właśnie kolęda, świąteczna wieczerza, to jest ludów śpiewanie, to jest ojców mowa. TO JEST NASZA HISTORIA, KTÓREJ SIĘ NIE ZMIENI!" W nawiązaniu do powyższego cytatu i my - gracze Polskiego Truckerskiego Serwera powinniśmy podtrzymać tradycję wspólnej zabawy na rzecz ogółu. Od zarania dziejów - konkretnie dziesięciu lat - wspólnie bawimy i wychowujemy kolejne pokolenia graczy. Część z nas zaczynała od ziarenka, zaledwie zalążka tego, co dzisiaj potrafimy, dzięki społeczności oraz umiejętnościom nabytym podczas gry na naszym serwerze. To zdecydowanie dowodzi faktowi, że stanowimy coś więcej, niż tylko grupę osób, które grają w MTA. Jesteśmy swego rodzaju rodziną, a jak każda - ma swoje momenty cudowne, ale i te gorsze. Niemniej jednak każdy kolejny konflikt wzmacnia nasze doświadczenie oraz więzy. Z poważaniem, Administracja PTS
  8. 32 likes
    Nick: Gyro Powód: Recently because of all the obligations that I had as boss of police, PTS felt more like work rather than fun. Maybe this decision will change that. My only request to the employees of Police is to leave all of their squad cars (including unmarked) fully tanked and repaired at the base so that the new leader can organize the vehicles better. PS Simple, I have left you a present, please keep it for as long as possible and do not give it to anyone else.
  9. 32 likes
    Dzień dobry. Na początku chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomogli mi osiągnąć tą pozycję. Nie ma potrzeby wskazywania po nickach - te osoby wiedzą, że chodzi o nie. Nie chcę by nasza współpraca opierała się na kłamstwach, zastraszeniach, ostrzeżeniach czy zwolnieniach. W zamian chciałbym by była budowana na szczerości i szacunku. Jednakże by to osiągnąć będziemy musieli działać razem. Przechodząc do zmian - będzie ich kilka. Na początku nic dużego. Planuję stworzyć bardziej przyjazne środowisko pracy w policji, obniżyć niektóre kary, dać wam więcej wolności. Zapraszam was na naszą grupę na Discordzie gdzie możecie podawać swoje propozycje i dyskutować nad nimi. Do czasu wprowadzenia zmian możecie kontynuować pracę w dotychczasowym trybie. Do następnego razu!
  10. 31 likes
  11. 31 likes
    Skargę uznaję. Nakładę chłopcom trochę oleju do głowy. Zostaną przeze mnie utemperowani.
  12. 29 likes
    Nick: Szymek. Serial: 27C893FA44645EEADD82CAD28CC15EB4 Zbanował mnie: Grzanek Powód blokady: Decyzja administracji Wytłumaczenie: Ciężko wytłumaczyć co się stało. Jako że nasz świeżo upieczony H@ Polniak, będzie to rozpatrzał postaram się jakoś przybliżyć całą sytuację. Otóż z Grzankiem nigdy nie było mi po drodze, takim przysłowiowym gwoździem do mojej trumny była pewna rozmowa na GG, kiedy tam Grzanek zagroził mi banem, a ja jako że jestem raczej mało bojaźliwy odpisałem mu tylko że jeśli łamię regulamin, to niech mi da bana - po jakimś czasie dał. To nie jest tak że na tego bana nie zasłużyłem, bo zasłużyłem (te groźby banem nie były kierowane naszym brakiem sympatii) tym całym może nie odwalaniem, ale podejściem do gry na serwerze, które było dość mocno prowokacyjne. Chciałbym przeprosić wszystkich którzy mogli poczuć się urażeni moim wcześniejszym zachowaniem na serwerze, jednak teraz po przerwie której potrzebowałem, czuję że chciałbym wrócić z chłodną głową, bez brania udziału w niepotrzebnych, niekoniecznie przyjemnych sytuacjach. Wiem że raczej po tym co robiłem, szansa na ub jest bardzo mała liczę jednak że dostanę jeszcze jedną ostatnią szansę której obiecuję nie zmarnować.
  13. 29 likes
    Od początku, Twoje zachowanie pozostawiało wiele do życzenia, zresztą jak każdego, którego banuję. Przejdźmy jednak do rzeczy, postanowiłeś posunąć się o krok dalej i wykorzystać nasz content, do stworzenia własnego, lecz z małym potknięciem po drodze, a mianowicie, chyba nie przewidziałeś tego, że zorientujemy się o Twoim plagiacie. Pal licho, że sobie skopiowałeś nasz układ działów opisy i regulamin, mnie bardziej boli fakt, że zrobiłeś to bezprawnie, bez poinformowania, a gdy zwracałem Ci uwagę, abyś to zmienił, miałeś mnie w dupie. Przykro mi, najpierw traktujesz innych jak śmieci, a potem oczekujesz od nich odkupienia, czy zrozumienia? Żałosne. Mało tego, nawet nie tknąłeś palcem w tej sprawie, żadnych przeprosin, żadnej rozmowy - okej, może nie każdy człowiek posiada kulturę. Dodatkowo, myślałeś, że jak stworzysz nowe konto, nazwiesz je randomowo i zgłosisz się do nas, że możesz poskryptować, to weźmiemy Cię z marszu? Dobre sobie, szybko żeśmy doszli do tego, że to Twoje konto. Teraz wisienka na torcie, jeśli będziesz miał jaja to sam zechcesz się przyznać, jak ładnie jedziesz naszą społeczność i jak masz czelność w ogóle tutaj przychodzić i prosić o unbana, bo przecież Ty zrozumiałeś swoje błędy. Gówno prawda, niczego nie zrozumiałeś, a przychodzisz tylko po to, by później się pochwalić swoim kolegom po fachu, jak to łatwo nas zmanipulowałeś czy jak Ci łatwo poszło z ubanem. Jesteś człowiekiem, który nie potrafi uczyć się na błędach, jesteś zarozumiały i patrzysz tylko na własne dupsko, ale myślę, że kiedyś na tym po prostu ucierpisz. Apelację oczywiście odrzucam, a Tobie radzę się stąd zabierać jak najszybciej. Swoich kolegów również trzymaj przy pasie, bo nie chcę ich tutaj widzieć.
  14. 29 likes
  15. 28 likes
    W imieniu zarządu firmy Military Logistics zwracam się z prośbą o anulowanie kary nadanej nam w dniu dzisiejszym oraz oddanie nam 150000$ na konto firmy. Nasz pracownik nie złamał regulaminu. Był on niesprecyzowany - "Zakaz przechowywania przemytów na bazach firm. Takie działania będą surowo karane (kary finansowe, degradacje)." Dopiero po naszej walce o anulowanie kary został dodany podpunkt - "Wlicza się także rozładowywanie na własnej bazie/filii." Jak dobrze wiemy Lex retro non agit (prawo nie działa wstecz). Proszę o wypowiedź administracji oraz graczy. Pozdrawiam, Lampard
  16. 28 likes
    Nick:Adamesko Serial: 313AE3FE348ABE43DC442A9349659192 Zbanował mnie: Polniak Powód blokady:Na własne życzenie. Wytłumaczenie: Działając pod wpływem emocji zaczełem na siłę się prosić o bana i w koncu się stało. Glupotą było się o niego prosić. Przepraszam graczy ktorym wtedy uprzykrzyłem grę oraz ciebie Polniak za moje zachowanie. Nie chcę tak kończyc swojej kariery tutaj. Z poważaniem Adamesko.
  17. 27 likes
    Pragnę poinformować, że został złożony wniosek do ministerstwa firm o restrukturyzację firmy. Wiąże się to z zapowiadanym pogrzebem obecnej firmy by zamknąć jej sprawę raz na zawsze. Na jej gruzach wyrośnie nowa firma, która poza zadaniami podstawowymi każdej firmy, będzie również aspirowała do wyższych celów. Więcej informacji będzie podawane wraz z rozwojem i biegiem czasu. Dyktator firmy inspektor
  18. 27 likes
    Krótko i na temat. Z powodu problemów prywatnych, które nieco komplikuja mi życie nie jestem w stanie poświęcić jakiegokolwiek czasu na zarządzanie serwerem. Na czas nieokreślony pałeczkę przejmuje inspektor. Wszelkie sprawy załatwiacie z nim.
  19. 27 likes
    Dziś u mnie gości żywa legenda naszego serwera, bez przedłużania, zaczynajmy! Shot: Dzień dobry, dziś ze mną Pawelo. Mógłbyś się nam przedstawić? Pawelo: Cześć, jestem Paweł. Jestem na PTS jakoś od 2010 roku, najpierw jako normalny gracz, potem przez chwilę jako gracz z uprawnieniami moderatora, a później i do teraz jako ta osoba techniczna, na którą się zwala winę jak coś nie działa, a jak wszystko działa to nikt nie czuje jego obecności. Shot: Trafnie, rzeczywiście tak jest. Pawle, ile masz lat? Pawelo: Strzelaj, masz jedna próbę. Shot: Haha, okej. 25? Pawelo: Pudło! Shot: No okej, przegrałem. To powiedz czym się zajmujesz? Pawelo: To już pewnie wszyscy wiedzą, no ale nie zaszkodzi powtórzyć - z zawodu jestem programistą, standardowa biurowa praca na etat z elastycznymi godzinami. Shot: Wiele osób wie, no ale nie zaszkodzi się upewnić. Jest to twoja pasja? Jak byłeś mały to myślałeś o pracy programisty w ten sposób 'wow, praca moich marzeń, ale bym chciał być programistą'? Pawelo: Hmm... musiałem trochę sięgnąć pamięcią, ale mam. Zaczęło się od tego, ze jak miałem ze 11-12 lat, to w moje ręce wpadła książka o programowaniu w Turbo Pascalu. Miałem też akurat "zabawkowego" antycznego laptopa Texas Instruments z Windowsem 95, który spokojnie wystarczał żeby coś tam kodzić (pecet teć jakiś tam był, ale laptop to było wtedy dla mnie takie "wow"). Dodatkowo to był okres, kiedy moja mama poszła na studia podyplomowe z Informatyki. Jako pilna studentka miała masę fajnych notatek z różnych zajęć, które wprowadzały krok po kroku w podstawy programowania - od html / css / php, przez programy konsolowe a potem z GUI w Delphi (język Object Pascal, nietrudno się domyslić, że miał wiele wspólnego ze wspomnianym wcześniej Turbo Pascalem). no i tak wyszło, że pomagałem mamie robić dużą część prac domowych. Generalnie właśnie wtedy pierwszy raz czułem, że to jest to coś co mnie kreci i pożerałem każdy kawałek wiedzy z tej dziedziny jaki tylko się natrafił. Potem z roku na rok w miarę zdobywania nowej wiedzy no i w miarę dojrzewania już bylem w zasadzie na 90% pewny, ze to właśnie z programowaniem (szeroko pojętym) będę wiązał swoją przyszłość, bo to potrafię najlepiej i po prostu kocham to robić. Shot: A jak zostałeś programistą na PTSie? Sam zadeklarowałeś, że masz zdolności i chcesz napisać parę skryptów? Pawelo: Kurde, to też już pamiętam jak przez mgłę, będzie przypal jak się potem okaże, że coś pokręciłem, więc z góry przepraszam. Po reaktywacji serwera MTA w 2013/2014 roku pisałem podanie na administratora, w którym oczywiście uwzględniłem fakt, że mocno interesuje się programowaniem. To był okres, w którym bardzo dużo się działo jeśli chodzi o zmiany w administracji i o samych skrypterów. To był też okres, w którym inspektor jako ówczesny HA nie miał do mnie praktycznie żadnego zaufania (nie darzyliśmy się szczególną sympatia z wielu względów). No i teraz coś, co pewnie wie raptem garstka osób - moja przygoda z PTS ciągnęłaby się zapewne w zupełnie inny sposób gdyby nie tio a.k.a bax / tiomanai / mck, tio to dobry kumpel z Pogotowia jeszcze z czasów przed tymczasowym zamknięciem MTA, chyba jakoś od 2011 roku. Tak się złożyło, że po reaktywacji również pisał podanie na administratora i dostał się do teamu. I to właśnie on jest osobą, dzięki której po pierwsze dostałem się w ogóle do administracji, a po drugie byliśmy w stanie wyjaśnić sobie to i owo z inspektorem, "zresetować" wzajemne urazy do siebie i zacząć współpracować dla dobra serwera. Szepnął o mnie na pewno niejedno dobre słowo i stale przekonywał inspektora do mnie, że nie jestem wcale taki diabeł. Zanim jednak do tego doszło, to miałem kilka okazji na udowodnienie, czy faktycznie coś potrafię. M.in. jeszcze jako gracz podsyłałem Litkowi skrypt, który coś tam robił ze skocznością rowerków, zamiast całkowicie ją wyłączać (była mini afera krótko po reaktywacji, pewnie mało kto to w ogóle pamięta), potem jak już bylem moderatorem to pociągnąłem propozycje tio, na której mu bardzo zależało od długiego czasu, czyli integracja serwera z irc - tzw. echobot. Gotowy skrypt był na community, tylko był raczej wątpliwej jakości i wymagał dostosowania pod nasz serwer. Trzecią rzeczą była raczej randomowo rzucona propozycja chyba przez Polniaka w VIPie, że fajnie by było, jakby cenniki przy stacjach paliw pokazywały faktyczną cenę. Niektórzy powatpiewali w wykonalność tego, a ja po krótkim researchu powiedziałem, że się da i podsunąłem prototyp Potem jak doszło do rozmowy z inspektorem, to wymieniliśmy się uwagami, przedstawiłem swoje wizje na rozwój serwera no i chyba wtedy się oficjalnie zaczęła moja techniczna rola i awans na administratora. Pamiętam, że jako jedna z pierwszych rzeczy za którą się zabrałem, to poprawki bugów w panelu admina. Siedziałem wtedy do późna w nocy i poprawiałem m.in. opcje spectate, która się nie nadawała do użytku i jakieś jeszcze inne pierdoły, które irytowały każdego administratora. Zmiany były robione na żywca, bezpośrednio na głównym serwerze, w międzyczasie chyba siedząc na fotelu pasażera, kiedy Litek woził się po mapie i coś tam gadaliśmy na publicznym czacie. Shot: Paweł, zrobiłeś naprawdę wiele dla serwera, ale jak to się stało, że od dłuższego czasu nie widzimy żadnej innowacji na serwerze? Kiedy zrezygnowałeś i jak do tego doszło? O ile w ogóle zrezygnowałeś, może coś knujecie po kryjomu. Pawelo: Powiem tak: przez cały ten okres miałem lepsze i gorsze momenty. bywało że zarywałem nocki siedząc i programując dla pts różnorakie rzeczy (nikt mnie nie zmuszał oczywiście), bywało że przez parę dni nie miałem ochoty kompletnie nic kodzić z różnych powodów. I tu mówimy o okresie, kiedy miałem dużo czasu który mogłem przeznaczyć na serwer i przeznaczyłem go naprawdę w pierony. Patrząc z perspektywy czasu to są to wręcz absurdalnie wysokie liczby roboczogodzin. Teraz już niestety (albo stety) takie coś nie wchodzi absolutnie w grę. Zastój, który jest teraz od dłuższego czasu jest po prostu spowodowany tym, że po pierwsze pracuje, a po drugie moje życie prywatne i zdrowie ma zawsze większy priorytet, niż jakikolwiek "side-project". Moje serce zawsze było i będzie z PTSem, bo to jednak kawałek mojej historii, dlatego cały czas jestem gdzieś tam w tle i dopełniam swoich obowiązków od strony technicznej, pilnuje żeby wszystko jakoś działało, żeby usługi były opłacone, czasem supportuje kolegów administratorów w jakichś sprawach. Wielokrotnie już miałem naprawdę szczere chęci, żeby siąść i zrobić w końcu jakąś choćby małą nowość dla was, ale tak wychodzi, że nic nie wychodzi. Dochodzi do zderzenia z rzeczywistością i okazuje się, ze często po 8 godzinach orania mózgu pracą umysłową, komputer jest ostatnia rzeczą której mam ochotę używać - a jeśli już, to w trybie "odmóżdżania", czyli aktywności kompletnie niewymagającej myślenia. Jeśli jednak tylko pogoda pozwala, a w tym roku naprawdę była i jest super, to wole spędzać jak najwięcej czasu aktywnie na świeżym powietrzu. Kolarstwo to moje drugie hobby po programowaniu. Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze różne losowe sytuacje życiowe, wypadki itd. Aktualnie moje plany są w większości bardzo spontaniczne, zmieniają się dynamicznie z dnia na dzieś i dlatego mam duży problem z organizacją czasu w taki sposób, żeby wcisnąć gdzieś swoje prywatne projekty, a co dopiero PTS. Więc podsumowując - nie powiedziałbym, że zrezygnowałem, po prostu opisywałem chłopakom wprost jak wygląda sytuacja i że ja sam nie jestem w stanie zrobić wszystkiego tego, co jest do zrobienia. Niestety póki co nie udało się znaleźć rzetelnego pomocnika bez słomianego zapału, a szkoda bo to by mnie na pewno osobiście trochę zmotywowało .Co do robienia po kryjomu... no to zdradzę, że coś w tym roku się dla was nowego pojawi, już to Polniakowi obiecałem. Może nieduża rzecz, może nie wszystkich zadowoli, ale będzie to jakiś tam kroczek naprzód. Shot: To całkowicie zrozumiałe i myślę, że każdy postąpiłby jak ty. To teraz takie pytanie. Obracasz się w środowisku programistów i tym podobnych z pewnością. Czy nie próbowałeś znaleźć następcy wśród swoich znajomych? Pawelo: Nope. MTA to raczej gamedev / mini-gamedev, a ja się zawodowo obracam w środowisku standardowego software-devu . Nie mam po prostu wśród znajomych osób, które by się tym interesowały, już pomijając fakt, że mało kto wie cokolwiek o truckerce i się tym interesuje, bo to tez ma jakieś tam znaczenie. Shot: No fakt. Ludzie często powątpiewają w to, że administracja się stara. Powiedz jak to wygląda od środka, często proszono cię o wykonanie jakiegoś projektu w przeszłości? Były pomysły i chęci, ale nie było jak tego zrealizować? Pawelo: Był czas, kiedy postawa administratorów mnie irytowała, bo prosiłem o zaangażowanie się w jakąś kwestie, o testy jakichś zmian na serwerze testowym, albo o opracowanie jakiegoś pomysłu z grubsza lub w całości i trzeba ich było do tego radykalnie zmuszać, żeby coś drgnęło. Ale to było dawno. Potem się trochę poprawiło i stopniowo chłopaki zaczęli opracowywać fajne projekty, tylko dla odmiany ja już nie miałem chęci albo czasu. Tak więc do aktualnej ekipy administracyjnej nie mam zastrzeżeń, prędzej oni do mnie. Warto tez dodać, że z tymi projektami to jest tak, że nie mając sporej wiedzy na temat GM nikt nie jest w stanie opracować tematu od a do z tak, żeby móc sobie siąść i to wykodzić tak jakby wykonywać instrukcje krok po kroku. I to jest oczywiście naturalne, nie można do nikogo mieć pretensji, tylko siłą rzeczy ostatecznie każdy projekt i tak wymaga mojego intensywnego zaangażowania i zagłębienia się w temacie. Jeśli coś zauważę przed rozpoczęciem prac no to mogę to wtrącić, ale bywa i tak, że dużo dodatkowych niespodzianek albo nieścisłości wychodzi stopniowo już w trakcie. Odpowiadając ściśle na pytanie: Tak, administracja stara się jak może. Shot: Mam nadzieję, że rozwiejesz tą odpowiedzią wszelkie wątpliwości graczy. Miałeś kiedyś taki pomysł o którym myślałeś, że zrewolucjonizuje Ptyśka? Pawelo: Oj tak, naprawdę sporo takich miałem i nadal mi się kręcą gdzieś z tyłu głowy. Niestety to są z reguły bardzo ambitne i bardzo czasochłonne pomysły. Shot: Opowiedz o jednym z nich, jeśli chcesz. Pawelo: Np. kroki w stronę dużego urealnienia stacji benzynowych i procedury tankowania (włącznie z takimi bajerami jak działający cyferblat w dystrybutorach, waz od dystrybutora do baku itp - rewolucjonizacja stricte techniczna, truckerska, dla koneserów) albo modernizacja systemu rozładunków na styl bardziej losowego, dynamicznego rynku zleceń (rewolucjonizacja ogolna). Shot: Jak wiele technik może zmienić? Jak bardzo jest potrzebny? Innowacje przyciągną rzeszę nowych graczy? Pawelo: Może bardzo wiele tylko musi wierzyć w swoje umiejętności i nie zniechęcać się (i oczywiście mieć na to czas :D). Czy przyciągną graczy to nie wiem, bo po pierwsze tematyka serwera jest raczej niszowa a po drugie gracze są bardzo kapryśni i nie zawsze się trafia w gusta. Popsuta synchronizacja naczep w MTA jest dodatkowym ciosem dla nas. Shot: Dobra, nagadałeś się już, a jeszcze dwa pytanka od czytelników. Jako pierwsze: Czy według Ciebie rynek pracy w Polsce jest przesycony informatykami? Czy masz doświadczenie albo słyszałeś od innych o ich doświadczeniach o rynku pracy w innych krajach? Pawelo: Informatycy to bardzo szeroka grupa, ja się wypowiem tylko o programistach. Słyszałem już kilka historii o miernotach umysłowych, które mimo tego, że nie posiadają nawet podstawowych umiejętności, to kończą inżynierkę jadąc na podstawach html i css i znajdują prace w zawodzie. Od wielu lat się słyszy, że rynek niedługo będzie przesycony, ale prawda jest taka, że póki co masa firm nadal szuka dobrych programistów i to chyba właśnie ze względu na to, że są masowo produkowani inżynierowie o ubogim zasobie wiedzy. Jak ktoś ma łeb na karku, lubi programować i jest w tym dobry i rzetelny, to spokojnie znajdzie prace. Nie mowie oczywiście, że wyślesz CV i firmy się będą o ciebie zabijać, ani, że przyjmie cię pierwsza lepsza firma którą sobie upatrzysz, bo wiadomo, że rozmowa kwalifikacyjna nie zawsze musi iść gładko i skończyć się sukcesem (zwłaszcza pierwsza i bez doświadczenia w branży) i że dochodzi masa innych decydujących zmiennych. Ale jak poszukasz, to na pewno coś dla siebie znajdziesz. Takie jest moje zdanie. Shot: Dobrze, przejdźmy do drugiego pytania: Ile czasu zajmuje Ci pisanie skryptów? Pawelo: Dość ogólne pytanie, ale ok, spróbujmy w ten sposób. Pisanie kodu to jest wbrew pozorom najmniejsza część pracy programisty. Największą częścią jest czytanie już istniejącego kodu który się modyfikuje i rozwiązywanie technicznych problemów, wymyślanie algorytmów. Tak wiec pisanie skryptów zajmuje mi jakieś 10-15% całego czasu poświęconego na stworzenie / naprawienie czegoś. Shot: O, szczerze to nie spodziewałem się. Dobra, na dziś już wystarczy. Dziękuję Ci za wywiad, było mi bardzo miło. Pawelo: Mi również, dzięki.
  20. 27 likes
    (nie ma wzoru tematu) Witam. Sytuacja miała miejsca dzisiejszego popołudnia. Podczas gry dołączył Kowal155. Z uwagi na niską ilośc graczy, z tego co pamiętam 12 na tamten moment, zgodnie z regulaminem policji punkt II y) pojechaliśmy jednym samochodem by nie wyczerpać gry zbyt szybko. Podczas kontroli gracza Tssss, Cudak jeździł prawdopodobnie spawnowanym (wnioskuję to po tym, że o 16:09 w innym miejscu youngkoniur do niego wsiadł za co dostał bana na kilka sekund), samochodem w pobliżu i przeszkadzał w prowadzeniu czynności, umyślnie czy też nie przestawił radiowóz i samochód zatrzymanego. Co dziwne, samochód jeździł nienormalnymi (nawet jak na lagi MTA) ruchami, a w środku nie było widać kierowcy. Po wystawieniu mandatu graczowi Tssss udaliśmy się w stronę autostrady. Przed skrzyżowaniem z centrum LV (droga z ograniczeniem do 70) zorientowałem się, że przez ten czas weszło na serwer jeszcze kilku graczy i wypadałoby jechać po drugi radiowóz i się rozdzielić. Jako, że Cudak był niedaleko, postanowiliśmy jeszcze podjechać na ostatnią kontrolę. Okazało się, że gnał 96 / 70 w przeciwnym kierunku. Włączyłem sygnały, puściłem bind wzywający do zatrzymania. Zamiast zwolnić, wjechał w boczną uliczkę i przyspieszył do 104 / 50. Po drugim bindzie wciąż się nie zatrzymywał, zaczął ganiać się z nami w berka wokół zielonego terenu widocznego na minimapie. Po drugim kółku chciałem zmienić kierunek i wyjechać mu naprzeciw, jednak w wyniku pościgu zderzyliśmy się czołowo. Mieliśmy mało HP, więc obaj zginęliśmy i odrodziliśmy się w szpitalu LV, następnie wsiedliśmy do znalezionego Burrito i udaliśmy się na miejsce zgonu gdzie czekał Cudak, na start czepiający się tego czym przyjechaliśmy. Po ponownym pojawieniu się na miejscu zdarzenia, Kowal, jako że jego pomiar był wyższy, zaczął czynności służbowe. Stwierdził przekroczenie prędkości, ja wtrąciłem ucieczkę przed kontrolą z którą się nie zgodził. Cudak wezwał Lipazego, Lipazy na dzień dobry wycapslockował się w stronę Kowala. Nie przyjmował do wiadomości dlaczego jechaliśmy razem, nie dał nam dojśc do słowa na temat regulaminu pościgów tylko z góry uznał że mandat się nie należy przez co już mnie wytrącił z równowagi i otrzymałem kicka (chociaż nie sądzę by był słuszny, kultura wypowiedzi zachowana). Skoro nie dał nam przedstawić swojego punktu widzenia to zapytałem po co się w to miesza, na co otrzymałem odpowiedź że jest ministrem frakcji i koniec tematu. Kowal dał znać, że mandatu ma nie być w ogóle na podstawie decyzji Lipazego, której to nie mogłem widzieć dzięki opuszczeniu serwera. Jak dla mnie zachowanie zarówno jednego jak i drugiego administratora pozostawia wiele do życzenia. Cudak powinien dawać przykład, a nie bawić się w ganianego "do 3 bindów" i później wypierać ucieczki, a Lipazy nie powinien się wtrącać w sprawę mandatu w toku postępowania na wezwanie drugiego administratora. W końcu po coś jest temat z odwołaniami mandatów i hierarchią władzy na serwerze. Jeżeli mandat był niesłuszny, Gyro powinien rozstrzygnąć spór i wyciągnąć konsekwencje wobec nas jako dowódca frakcji. W tym momencie dochodzi do sytuacji, w której pomijane są kolejne szczeble władzy i zwyczajnie wygląda to na kolesiostwo. Pragnę przypomnieć, że regulamin policji uległ zmianie jeszcze za kadencji Chlebka, a punkt II w) mówi: Pościg ma miejsce wtedy, gdy gracz ignoruje co najmniej dwa wezwania do zatrzymania, nie zmniejsza prędkości a docelowo nie zatrzymuje się. Zaistniały oba warunki - dwa bindy zignorowane, prędkość zwiększona z 96/70 do 104/50. Załączam również screeny jakie udało mi się wykonać (klik). Screen z żółtym burrito przedstawia sytuację gdzie znajdowaliśmy się przed powrotem w stronę bazy kilka minut wcześniej. Screen z wiadomością o śmierci jest bezpośrednio po zderzeniu czołowym podczas pościgu. Nie wiem dlaczego, kilka nie zostało zarejestrowanych pomimo tego, że wciskałem F12 oraz mam zbinowany screenshot razem z bindem wzywającym do zatrzymania (tak, wiem, "nie zapisało się, bla bla", też mnie to zawsze śmieszy. Jak widać coś nie zadziałało, a od dzisiaj grę będę rejestrował w formię video by taka sytuacja nie zdarzyła się w przyszłości). Kowal również powinien mieć screenshoty jako że to on wykonywał wyższy pomiar prędkości na podstawie którego podliczony został mandat. Sytuacja miała miejsce konkretnie od 16:22:13, na wypadek gdyby logi były potrzebne. Swoich nie załączam, bo w międzyczasie ładowałem grę dwukrotnie (kick + skin). Od siebie jeszcze dodam, że owszem, nazwałem Cudaka "panie cwaniak", bo nie znalazłem w danym momencie nic trafniejszego na temat uciekania przed policją do tzw. "3 bindów" jednakże nie sądzę by było to nieodpowiednie określenie na tego typu zachowanie.
  21. 26 likes
    Bez zbędnych zapowiedzi, inspektora przedstawiać nie trzeba... Shot: Dzień dobry, dziś ze mną jedna z najważniejszych postaci serwera, inspektor! Mógłbyś się przedstawić, ins? inspektor: Cześć, nie sądzę bym był w gronie najważniejszych postaci serwera. Moje imię znane wielu, Adrian. Shot: Czym się zajmujesz na co dzień? inspektor: Zajmuje się studiowaniem, myśleniem i posługą. Shot: Serwerowe kuluary szepczą, że ins to ksiądz. Więc to prawda, a nie żadne plotki? inspektor: W gwoli ścisłości, diakon. Tak jak wspomniałem jestem jeszcze na etapie studiów, więc moja formacja trwa. Shot: O, to życzę powodzenia, sam mam na co dzień styczność z duchownymi i zwykle są to świetni ludzie, więc kibicuję. Zdradziłbyś z jakich okolic pochodzisz? inspektor: To również nie jest tajemnicą, że w centrum Polski znajduje się miejsce mego pochodzenia. Miasto, z którego pochodzę to Łask, bliskie memu sercu. Natomiast więcej przesiaduje w Łodzi lub miejscu mojej posługi. Shot: Co skłoniło cię do poświęcenia się posłudze? Od początku życia czułeś do tego powołanie? inspektor: Może nie będę opowiadał całej historii, bo to mijałoby się z celem. Natomiast w moim życiu były inne priorytety i zainteresowania. Być może gdyby nie moja decyzja, to PTS nie miałby dziś problemów ze skrypterem : D, bo chciałem się uczyć programowania. Innymi moimi zainteresowaniami i ewentualnymi kierunkami studiów była historia lub psychologia. Decyzję podjąłem w 2 klasie liceum. Shot: Czyli była to już dość dojrzała decyzja. Zwykle pytam gości 'jak zaczynali na serwerze?'. Ciebie, jako jednego z pierwszych administratorów chciałbym zapytać o to, jak zaczynał sam serwer przed dziesięcioma laty? Jak zrodził się pomysł na serwer truckerski, a nie na przykład RPG? inspektor: Nim do bycia jednym z pierwszych administratorów doszło, to minęło kilka miesięcy od startu serwera. Nikt z obecnie "żyjących" czyli grających lub będących na PTS nie pamięta samego początku. Na serwer trafiłem albo pierwszego dnia kiedy serwer zaistniał albo drugiego, tego nie jestem w stanie stwierdzić. Wcześniej PTS funkcjonował jako serwer Truck World na platformie SAMP. Także trzeba to jasno powiedzieć, że początek serwera PTS miał źródło w innym dziele jakim był wspominany serwer. Pierwszy GM był zrobiony na zamówienie u skryptera RHBK - twórcy między innymi GMa Base Mode. Wtedy MTA miało wersje DP2.3. Były podstawowe frakcje jak policja, pomoc drogowa i policja. 5 rozładunków, między którymi przewoziło się towary. Wszystko było prymitywne bez udogodnień. PD było zbędne, policja wystawiała mandaty według swojego "widzimisię", nie było taryfikatora. Pogotowie leczyło - byłem pierwszym szefem tej frakcji. Na pytanie o to jak się zrodził pomysł na serwer truckerski a nie RPG nie znam odpowiedzi. Podejrzewam, że pierwsza ekipa(założycielska) z racji bycia fanami transportu kołowego poszło w tym kierunku i dlatego truckerski serwer. Shot: Rozumiem, więc serwer poczynił spore postępy. Jacy więc H@ rządzili PTSem przed tobą? inspektor: p2f był głównym szefem wtedy. Pamiętam z ekipy początkowej takich ludzi jak: Krzysiek, Bartek, TruckManiak, Yeltrz, Chaos_Punk(ten troszkę później dołączył). Był jeszcze jeden ale nie pamiętam. Wtedy nie było jako takiego urzędu H@. Trudno to nawet zamknąć w ramach jakieś definicji czy systemu sprawowania jakiejkolwiek władzy. Kiedy Mawej zaczął powoli ulepszać bazowego GMa, miał uprawnienia takie jak H@, raz sprawował władze zarządzania raz nie. Byli inni, którzy zarządzali do 2013 roku. Stanowisko Junior Admina(chyba tak to się zwało lub podobnie) - co dziś możemy nazwać prawą ręką. Pomijając Maweja, który miał uprawnienia najwyższe, to od początku taki najważniejszymi szefami byli p2f, Yeltrz, Marcin z klanu NYG, Litek(ten króciutko). Początkowa ekipa zarządzała "wspólnie", stąd wiele konfliktów i problemów. W historii PTS zapisało się tzw. obalenie świętej trójcy - 3 administratorów, którzy rządzili typowo jak admin prymitywny - faworyzowanie swoich, gnębienie tych co mają inne zdanie lub składali zażalenia na ich działania. Po tym wydarzeniu pierwotna ekipa odchodziła do lamusa, narodził się 2 etap w życiu serwera i zarządzaniu nim. Prawdą jest, że inspektor od początku miał swoją ekipę, która powoli czyściła administracje z nieprzychylnych mu administratorów. Tak doszło do przejęcia wpływów w administracji przeze mnie i "pociąganiu za sznurki". Nie musiałem być H@ by mieć realną władzę i wpływ na to co się dzieje na serwerze. Shot: Był jakiś moment przełomowy w życiu serwera? Taki moment w którym liczba online skoczyła gwałtownie w górę? inspektor: Czy przełomowy moment, który by powodował takie skoki gwałtowne to nie wiem. To zbyt skomplikowane. Ogólnie średnia frekwencja serwera wynosiła kiedyś 60-70 osób. Jest to liczba, do której dojście zajęło sporo czasu. Wielkie aktualizacje GMa powodowały wzrost zainteresowania serwerem(to chyba oczywiste). Po reaktywacji serwera taką sytuacją było wysłanie maili do użytkowników w bazie danych forum oraz reklamowanie serwera po reaktywacji. Niektóre eventy ściągały tak wielkie rzesze graczy, że grubo ponad 100 osób było. Nie pamiętaj czy do 150 dobijaliśmy - nie chcę skłamać. Shot: To dużo więcej niż teraz. Popełniłeś kiedyś jakiś spory błąd w zarządzaniu serwerem, którego jesteś dziś świadomy? inspektor: Błędy się zawsze popełnia - to oczywiste : D Największymi błędami było po prostu moje zachowanie, często chamskie, aroganckie, bezczelne, nastawione na konfrontacje i walkę. W dużej mierze to występowało przed zamknięciem serwera na kilka miesięcy - czyli jako zielony. PTS ma w swojej historii wiele wojen, konfliktów, buntów itp. Co prawda wszystkie wygrałem, bo miałem super ekipę ale wygrana jednostki lub grupy nie zawsze była wygraną serwera. Najlepszym przykładem jaki zawsze przywołuje dla zobrazowania sytuacji to konflikt między mną a Pawłem, Mck, Avengedem i ich "ekipą". Kiedy serwer był zamykany, wrogość między nami była ogromna. Po ponownym otwarciu serwera, kiedy u władzy byłem ja(jako nieformalny h@ i potem formalny) podjęliśmy współpracę. Po kolei trafiali do administracji moi dawni wrogowie, co jak widać zaowocowało bardzo dobrze. Paweł zastąpił Maweja na stanowisku skryptera/technika. Udało się odtworzyć serwer i ustabilizować sytuacje na nim. Stąd prosta nauka, warto analizować swoje błędy i poprawiać się. Warto wybaczać swoim wrogom czy przeciwnikom, warto z nimi podejmować współpracę dla wspólnego dobra To polecam każdemu kto kiedykolwiek będzie zarządzał serwerem lub jakąś grupą. Angażujmy wszystkich, nie tylko tych, których lubimy. Shot: Świetnie, że potrafisz otwarcie przyznać się do swojego błędu, to zdecydowanie cecha, która dobrze prosperuje w zarządzaniu czymkolwiek. Niedawno okazało się, że ponownie wracasz na stanowisko H@ i od razu zabrałeś się za zmiany w ministerstwach. Planujesz jeszcze jakieś w niedalekiej przyszłości? inspektor: Przyznanie się do słabości, błędów i wad to podstawa. Do tego umieć za nie przeprosić i poprawić się. Jest to konieczne by budować coś dobrego nie tylko dla siebie ale i innych. W pytaniu wkradł się pewien drobny błąd wynikający ze złego zrozumienia ogłoszenia Polniaka. Polniak jest H@ i sprawuje najwyższy urząd na serwerze PTS. Moim zadaniem jest zastąpić Polniaka na czas jego nieobecności. Także proszę by nie wzbudzać zbyt daleko idących wniosków co do mojej osoby. Moimi priorytetami jest czuwanie nad przygotowaniem 10 rocznicy istnienia naszego serwera, uporządkowanie spraw w administracji i stworzenie takiego mechanizmu, by Polniak po swoim powrocie miał wszystko poukładane tutaj i mógł swobodnie pełnić swój urząd. Ponadto zauważyłem potrzebę zajęcia się biurokracją przy firmach(tutaj najbardziej) i frakcjach. Wygranie przeze mnie przetargu i posiadanie własnej firmy, uświadomiło mi jak trudno poruszać się wśród obowiązujących zasad. Trzeba dopiąć sprawę ze skrypterem. Roboty jest dużo, mało robotników - prawda znana już z Ewangelii ; ) Shot: Mógłbyś zdradzić na jakim etapie jest proces szukania nowego skryptera? inspektor: Etap poszukiwania jest za nami. Jesteśmy na etapie papierologii. Być może w czasie kiedy wywiad się ukaże, będziemy na etapie podjętych prac albo wrócimy do etapu poszukiwania. Tutaj nic pewnego nie jesteśmy w stanie zagwarantować. Shot: Pisałeś niedawno o końcu kryzysu. Czy można się go spodziewać jeszcze w tym roku? inspektor: Przy obecnych brakach w administracji i ilości pracy potrzebnej do przygotowania 10 rocznicy serwera, wątpię. Na pewno prace rozpoczną się w tym roku jeszcze. Nie chodzi o to by jednym machnięciem wszystkim tak samo coś zmienić ale by dostosować do różnych grup graczy pewne liczby - a na to trzeba pracy i czasu. Shot: Mówisz, że są braki w administracji więc planujesz poszerzyć to grono razem z Polniakiem? inspektor: Będę namawiał Polniaka do podjęcia tego zadania. Uważam, że lepiej jest mieć zapas adminów niż ich niedobór. Mam nadzieję, że zostaną powołani nowi członkowie administracji. Shot: Też tak uważam. Czy miałeś kiedyś zamiar aby wprowadzić do gry jakieś płatności premium w celu polepszenia serwera od strony technicznej? Maszyna, reklama itp. inspektor: Był kiedyś sms shop ale od początku byłem przeciwny jego istnieniu. Myślę, że jeśli zajdzie potrzeba polepszenia czegokolwiek od strony technicznej, to nie będzie problemu ze znalezieniem środków finansowych. Często gre albo jakiś serwer zabijają płatności, które niszczą balans i ułatwiają płacącym rozgrywkę. Shot: Dobrze ins, mamy już dużo materiału, ja fanem długich wywiadów nie jestem więc pora już zakończyć naszą pogawędkę. Mam jednak jedno anonimowe pytanie: czy Torrcik to twój brat? inspektor: Nie wiem czy czytelnicy Ci wybaczą długość materiału. Torrcik to brat na płaszczyźnie relacji. Shot: Nie jest źle, jak z toba to wiele osob przeczyta. ;) Chciałbyś kogoś pozdrowić z tego miejsca? inspektor: Nie będę pozdrawiał. Zachęcam natomiast do wyzbycia się zachowań charakterystycznych dla ludzi słabych. Obgadywanie, knucie, prowokowanie, plotkowanie, wyzywanie i wszelkie grzechy języka, to zachowania niegodne porządnego człowieka, który zna swoją wartość. Wzywam do współpracy i wypracowania nowych rozwiązań w kwestii zasad, regulaminów i wszelkiej biurokracji. Jeżeli kogokolwiek skrzywdziłem lub uraziłem, przepraszam i proszę o wybaczenie. <>< Shot: To była chyba najbardziej szlachetna wypowiedź w historii wywiadów. To byłem ja, to był inspektor. Do następnego razu.
  22. 26 likes
    Dziękujemy @Karot za dotychczasową pracę na rzecz rozwoju i funkcjonowania serwera. Przyszedł czas emerytury, życzymy dobrze wykorzystanego czasu
  23. 26 likes
    Wyobrażacie sobie święta w znanym programie telewizyjnym bez "Kevina sam w domu"? Podejrzewam, że nie. A czy wyobrażacie sobie święta na PTS'ie bez towarów świątecznych? Nie? My również! Każda firma ma specjalne towary, które charakteryzują się niecodzienną nazwą ale również niecodziennym wynagrodzeniem! Oto lista towarów: Ropopochodne i paliwa: Napoje energetyzujące dla elfów Paliwo do sań Drewno: Jemioła Soplica Budowlane: Stajenka Gwiazda betlejemska Części samochodowe: Sanie Lampki adwentowe Ładunki drobnicowe: Bombki Łańcuchy choinkowe Kamienie szlachetne: Korale Mikołajowej Klejnoty Renifera Zboża: Uszka Opłatki Bronie: Pistolety na lód Wyrzutnie prezentów Pracownikom firmowym i niefirmowym życzymy spokojnych i spędzonych w doborowym towarzystwie Świąt Bożego Narodzenia. Administracja PTS oraz PTS Klub
  24. 26 likes
    Witam, po dzisiejszym ogłoszeniu przez Cudaka iż firma Agro Gramal będzie miała takie same wymagania jak ML postanowiłem napisać ten temat, gdyż strasznie mnie to nurtuje. Jak wiemy, wymagania zwykłej firmy i tych dwóch firm wyżej wymienionych są inne, i tu się zaczyna problem. Zastanawiało to kogoś, dlaczego firma jak ML ma 10 poziom, a firma jak Zoomie która stoi dłużej ma ich 7? fPrzypatrzmy się wymaganiom do awansu na poszczególne poziomy. Będę tu używał określenia pojazdy ''widmo'' to znaczy takie, którymi zaden pracownik nie jeździ. Zwykła firma potrzebuje 20 pojazdów do awansu na poziom drugi, 6 pracowników i zarobienie swojego pierwszego miliona. A firma pokroju Agro czy Military potrzebuje 6 pracowników, 6 pojazdów i pierwszy milion. Widzicie różnice? Jako iż sam jestem posiadaczem jednej z zwykłych firm zauważam tutaj pewną przepaść. Kiedy ja chce awansować na 2 poziom, nawet w najlepszym przypadku gdzie każdy pracownik ma swój zestaw firmowy, wychodzi to 12 pojazdów użytkowanych bo zestaw składa się z naczepy i ciągnika które są liczone oddzielnie. Muszę mieć 8, aż 8 pojazdów widmo którymi nikt nie jeździ i zazwyczaj są to uzupełniające dostawczaki. Płacę za nie podatki, nie zarabiają na siebie ale posiadam je aby iść dalej w poziomach firm. Akurat tak się składa, że 4 na 6 pracowników w Sprunk ma prywatne zestawy. W ML jest to niemożliwe, ponieważ prywatnych Barracków ani Patriotów nie zakupimy. W moim przypadku mam AŻ 16 pojazdów które stoją i się kurzą, bo nikt nimi nie jeździ a jedynie czasem używam ich jako środku transportu z punktu A do B gdy nie mam się czym poruszać. Wychodzi z tego, że te pojazdy nie zarabiają na siebie, płace za nie podatki i jestem na minusie. Spójrzmy na podatki za pojazdy Military. Niestety, nie jestem w stanie stwierdzić ile płacili za pojazdy na samym początku, gdyż zdjęcia z ich archiwum rozliczeniowego działają dopiero po kwietniu 2017. Reszta ma albo nieuwzględnione podatki za pojazdy, albo nie działa. Znalazłem sobię o takie pierwsze działające rozliczenie uwzględniające podatek za pojazdy. A teraz weźmy rozliczenie Sprunka z tego tygodnia, na 1 poziomie. Widać różnicę? Data rozliczenia ML które podałem to 2017-04-08. 3 gwiazdkę zdobyli 27 maja 2017, więc w tamtym okresie mieli poziom drugi. Mieli 8 pracowników, czyli minimalnie 8 pojazdów, nie jestem w stanie stwierdzić dokładnej liczby. Ile zapłacili za podatek za pojazdy? 20.000$. Na drugim poziomie, a Sprunk na pierwszym poziomie w tym tygodniu zapłacił 37.000$. 16 pojazdów z tych 37.000$ to jak wspominałem pojazdy widmo, wiec to gotówka przepuszczona, bo pojazdy te w żaden sposób na siebie nie zarabiają. Co dalej? ML przez następne poziomy mogło przechodzić łatwo, zero pojazdów widmo każdy ma swój przypisany, nikt nie ma prywatnych pojazdów. Do poziomu 4 nie posiadają więcej niż 1 pojazd widmo. W tym samym czasie, zwykła firma na 2 poziomie chcąca osiągnąć 3 poziom w najlepszym przypadku czyli, brak pracowników z prywatnymi zestawami, każdy pracownik ma firmowy zestaw. 8 pracowników, każdy ma swój zestaw 16 pojazdów, a do awansu trzeba 25. No to mamy 9 pojazdów niejeżdżących. Idziemy dalej, na 4 poziom trzeba 11 pracowników, 30 pojazdów. Nie zawsze tez pracownik w firmie zwykłej musi mieć podpisany zestaw, gdy firma poprostu nie zakupiła ich wystarczająco dla wszystkich pracowników. Nadal, są to większe wymagania niż w przypadku wymagań dla ML i Agro, bo jeżdżących jest tylko 22 pojazdy, 8 widmo co zmniejsza nam liczbę z poprzedniego poziomu. Więc firma która dba o swoich pracowników i daje im tylko zestawy aby zarabiali więcej, ma teraz pojazdy nawet ponad wymagania. Zwykła firma na 4 poziomie od razu zapłaci większy podatek niż ML. Na wyższych poziomach wygląda to następująco: Zwykła firma: 5 poziom - 16 pojazdów widmo 6 poziom - 22 pojazdów widmo 7 poziom - 23 pojazdów widmo 8 poziom - 24 pojazdów widmo 9 poziom - 25 pojazdów widmo 10 poziom - 30 pojazdów widmo Oczywiście powyżej liczone to te wspominane najlepsze przypadki, czyli każdy pracownik - zestaw czyli 2 pojazdy. Wymagania dla ML i Agro Gramal: 5 poziom - 4 pojazdy widmo 6 poziom - 6 pojazdów widmo 7 poziom - 7 pojazdów widmo 8 poziom - 9 pojazdów widmo 9 poziom - 10 pojazdów widmo 10 poziom - 12 pojazdów widmo Czyli zapłacą mniej podatków, muszą zakładać mniejszą bazę bo będą mieli mniej pojazdów, ich pojazdy są też mniejsze więc nie muszą planować wielkiej bazy aby pomieścić te wszystkie zestawy które by potrzebowała normalna firma aby mieć poziom 10. Barrack kosztuje 360k, zestaw w najstańszej opcji (Linerunner + naczepa) to koszt 320k No ale wiemy, że firmy nie żyją na samych Linerunnerach. A więc tanker i naczepa to koszt 360k, a RDT to koszt 400k. No więc zestawy są droższe, a dają niewiele. Kolejna kwestia, można powiedzieć ze wymagania te są robione dlatego, że dostawczaki mniej zarabiają.Cóż, z informacji które zebrałem, w ML na Barracku sypie około 2000$ w przedziale score 1000. Na patriocie też coś koło tego. Na 1000 score przy takim poziomie specki jaki ma ML na zestawie zarabia się nie aż tyle więcej, aby kazać zwykłym firmom kupować tyle aut i stawiać wielkie bazy aby to pomieścić. Kolejnym tematem który poruszę jest to, że prawie wszyscy pracownicy AgroGramal jeżdżą prywatnymi zestawami. No więc zaraz zaraz, mają wymagania dla dostawczaków, zarabiają w większości jak zwykła firma, więc prawdopodobnie rozwiną się w błyskawicznym tempie do poziomu 10. Kolejna kwestia, spalanie barracków. Ostatnio jeden z pracowników ML powiedział mi, że spalił pół baku na 15 kursów. Wyższa matematyka, cały bak to 30 kursów. Bak Barracka ma 400 litrów, to znaczy że uwaga, zużywa 13 litrów na kurs średnio. Za te kilka groszy więcej które dostaje w zestawie, wydaję na paliwo. Poruszam się zazwyczaj zestawem Roadtrain plus cysterna. Średnio cały bak czyli 900 litrów to 1000km, jeden kurs to jest +/- 70-80 litrów. To znaczy że za paliwo na jednym kursie płacę 320$, a Barrack spali 52$. Widać różnice gołym okiem, to co dodatkowo zarobie na zestawie wydam na paliwo, przy okazji wspomnę, iż ML ma swoją stacje co osiągneli niezbalansowanymi poziomami firm, osobiście uważam iż stacja i abonament od Petrolu to podstawa dla zwykłej firmy, a aktualnie z potrzebą kupywania tyle pojazdów widmo trudno się tego poziomu dorobić. Przykładowo w tym tygodniu jednemu pracownikowi który zrobił 375 kursów zapłaciłem 100.000$ zwrotu za paliwo, tankował na możliwie tanich stacjach, czyli po 3.50$ do 4.00$. Jak na moje, stacja dla firm powinna być dostępna na poziomie 3. Kończąc już powoli temat, chciałbym jeszcze nakreślić iż Barracki mają nietypowy handling, który może i obniża ich prędkość ale każdy na serwerze nie bez powodu nazywa je ''czołgami''. Handling Barracka jest moocno zepsuty i trudno takiego klocka zwrakować, co odejmuje pracownikom kolejne koszta które nawet przy umiejętnym jeżdzeniu zestawem czasem mogą dojść do kilku tysięcy $. Mam nadzieje ze ktoś przetrwał do końca mojego wywodu, pozdrawiam i czekam na Wasze wypowiedzi w tej kwestii. Wybaczcie za brzydotę tego tekstu, jednakże kopiowanie go z zewnętrznych programów wyszło okropnie i nie mam pojęcia jak to poprawić.
  25. 25 likes
    -- Łatka #0.1a -- - Zmieniono hud, - Dodano system siły/siłowni, - Dodano system prac dorywczych (Aktualnie: Magazynier (Lok. Doki LS, ikonka ), - Poprawiono większość zgłoszonych błędów. -- Łatka #0.2a -- - Poprawiono system tworzenia bram, - Dodano GPS (możliwość zakupu w sklepach oznaczonych ikoną 'S') /nawigacja, - optymalizacja skryptu. - dodano statystyki top (komenda /top10) -- Łatka #0.3a -- - Dodano naprawę fotoradarów dla Policji (Jeśli fotoradar zostanie uszkodzony pokazuje się na mapie ikona i pokazany jest odpowiedni alert). Jeśli dany fotoradar jest uszkodzony nie nabija zdjęć o czym informowany jest gracz. - Dodano limit obiektów, jakim posługiwać się może Building Company! Jeśli frakcja ta wykorzysta materiały poprzez budowę obiektów musi dostarczyć na bazę odpowiednią ilość jednostek (J). Doki, w których owa firma może się ładować oznaczone są ikoną . - Pojazdy publiczne nie mogą już posiadać statusu 'wrak'. -- Łatka #0.4a -- - Dodano dla Good Trans opcje sprawdzenia uszkodzonego baru (/bary). Od teraz uszkodzony bar podświetla się na czerwono. - Dodano dla Center Trans opcje sprawdzenia uszkodzonej stacji (/stacje). Od teraz uszkodzona stacja podświetla się na czerwono. - Szybsze działanie skryptu (dla Was niewidoczne, lecz uwierzcie, że wiele zmienia ) -- Łatka #0.4.1a -- - Dodano dla Pomocy Drogowej opcje tuningu pojazdu (zapoznać się z /cmds). - drobne poprawki/aktualizacje kodu -- Łatka #0.4.2a -- - Towary nielegalne podświetlaja się na czerwono w /oferta (pamiętajmy, że dostępne są tylko, gdy policja jest na serwerze).
This leaderboard is set to Warsaw/GMT+02:00
×