Pawelo

Administrator

Pawelo last won the day on May 9

Pawelo had the most liked content!

Community Reputation

4720 Doskonała

About Pawelo

  • Rank
    Ԁ∀N
  • Birthday December 25

Informations

  • Gram na
    MTA:SA
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Nick
    Pawelo

Recent Profile Visitors

24434 profile views

  1. Pawelo

    1 stycznia 2022
  2. Pawelo

    Śmiało, nie potrzeba zielonego światła od nikogo
  3. Pawelo

    Oczywiscie, w idealnym świecie. W praktyce podań i chętnych osób na stanowisko administratora było niewiele przez ostatnie lata. Nie potrzebuję nawet jednej ręki by te osoby zliczyć i tak było od dawna. Chętnych do przejęcia sterów za mnie również nie było mimo że do tego dążyłem i robiłem wiele, żeby uniezależniać serwer od mojej osoby. Tak więc z nowym składem i nowymi twarzami to mogę co najwyżej zacząć nowy projekt, a nie kontynuować ten w który już prawie nikt nie wierzy i co do którego drastycznie rozbiegają się wizje na przyszłość. Nie ma co się oszukiwać. Nie żałuję żadnej decyzji podjętej za mojej kadencji, bo każdaą podejmowalem z pełną świadomością ewentualnego ryzyka, każda służyła dążeniom ku celu w postaci przywrócenia świetności serwera oraz pozwalala się czegoś nauczyć. Czy można było coś zrobić lepiej? Oczywiscie, wiele rzeczy. Zawsze można coś zrobić lepiej. Kto myśli inaczej ten przestał się rozwijać. Natomiast zarówno ja jak i każdy członek Ekipy Administracyjnej robił to co potrafił najlepiej jak potrafił, dysponując wiedzą i doświadczeniem jakie mieliśmy na ten moment, a to wszystko stałe niezmiennie od lat pro bono. Dzięki wszystkim zarowno za miłe jak i mniej miłe słowa. Również mam tu swój kawałek historii który będę dobrze wspominał i wiele znajomości które utrzymują się do dzisiaj. To była fajna przygoda
  4. Pawelo

    Ani serwer jako marka, ani żadna część obecnego gamemoda czy infrastruktury nie są na sprzedaż. Rozważaliśmy wewnętrznie w administracji czy robic reset statystyk zamiast od razu zamykać, ale jakoś wątpię żebyście chcieli grać od zera na aktualnym GM bez nowości w prawie 2022 roku.
  5. Pawelo

    Cześć, Mimo starań i chęci wielu osób na przestrzeni ostatnich lat, doszliśmy do momentu w którym trzeba jednak w końcu powiedzieć dość. Sytuacja na serwerze jaka jest każdy widzi, aktywność i lata świetności daaaawno minęły. Myślałem że mamy moc przerobową w postaci młodych ambitnych developerów i że w tym roku się w końcu odbijemy, ale praktyka pokazuje że niestety nie ma takiej opcji. Nie mogę nikogo siłą zmuszać do pracy. Nie widzi mi się osobiście również dalsze funkcjonowanie jako niania i coach w jednym, bo ciągła potrzeba motywowania innych osób (bez długoterminowych efektów) wydrenuje do zera baterie nawet najsilniejszych osob. To się odbija na psychice w dłuższej perspektywie i jest po prostu niezdrowe. Wiele rzeczy nam się nie udało, wiele poszło niezgodnie z planem, no cóż - tak się zdarza. Niestety na ten moment nie mamy już ludzi z naturalnym zapałem do tematyki truckerskiej, nie mamy ludzi wystarczająco samodzielnych by iść odważnie do przodu i pchać PTS na wyżyny. Sama platforma MTA również ma swoje najlepsze lata za sobą jeśli chodzi o społeczność. Czasy się zmieniły, prawie każdy ma komputer który nadaje się do grania w dużo lepsze gry niż 15 letnie GTA. W związku z tym wszystkim podjęliśmy decyzję, którą trzeba było podjąć dawno temu. Polski Truckerski Serwer na platformie MTA zostanie wyłączony 23 grudnia. Tym samym eventy z okazji kolejnej rocznicy istnienia serwera nie są planowane. Przepraszam wszystkich graczy których oczekiwania zawiedliśmy w jakiś sposób, wybaczcie wszystkie niezrealizowane plany i obietnice. Dzięki że byliście z nami przez te wszystkie lata i do zobaczenia gdzie indziej. Temat pozostawiam otwarty do dyskusji, aczkolwiek nie spodziewam się żeby coś z niej wyniknelo.
  6. Pawelo

    Zamykam ten spam-temat, od teraz wszystkie apelacje od kar piszemy w nowych tematach wg wzoru zastępując jedynie serial MTA nickiem + IDkiem konta Discord.
  7. Pawelo

    Jeśli śnieg włączony w okresie gdy kalendarzowa wiosna ledwo się zaczęła (i gdy na południu Polski wciąż jest trochę bieli) jest dla Ciebie czynnikiem decydującym o fajności serwera lub tego czy jest on zapomniany czy rozwijany, no to trochę przykro, ale takie Twoje prawo. Czapeczki są zostawione dla beki, więc w ostatnim słowie się poniekąd zgadzamy. Zarówno zima jak i czapeczki nie są ficzerami które przeszkadzają w rozgrywce. Jak sięgniecie pamięcią do poprzednich lat, to bywało, że śnieg "leżał" u nas dużo dłużej, także nawet nie mamy rekordu No ale dziękuję za feedback, rozumiem że takie rzeczy mogą się nie podobać i biorę na to poprawkę. Moim celem nigdy nie było i nie będzie uszczęśliwianie absolutnie wszystkich graczy za wszelką cenę - to jest niemożliwe i przede wszystkim niezdrowe. Jednocześnie wiem, że dużo rzeczy można zawsze zrobić trochę lepiej i wszyscy się staramy wyciągać wnioski. Nie zgadzam się ze stwierdzeniem, że zlecenia generowały jakiś super ruch w firmach. Zainteresowanie zleceniami było u pojedynczych osób. Niektórzy mieli problem zmobilizować pracowników do tego, żeby je wozili. Nie był to jednak główny powód zawieszenia zleceń, nie zostały też wcale zawieszone "bo tak". Chodzi wyłącznie o kwestie techniczne związane z ich organizacją, które przez długi czas spychałem na dalszy plan. Potem przeszły chwilowo na pierwszy plan, miały ruszyć w listopadzie lub grudniu, przeciagnęło się na styczeń, ale nie wyrobiłem się w swoich deklaracjach ze względu na inne priorytety, a teraz mamy już prawie kwiecień bo czas zapierdziela W każdym razie to ja ponoszę pełną odpowiedzialność za to, że od roku nie ma zleceń. Nie wyrabiam się z wieloma rzeczami, za co mogę jedynie przeprosić i liczyć na zrozumienie. Dzięki nowym Developerom wszystko idzie jednak ku lepszemu, i o ile nadal priorytetem nie będzie zadowalanie absolutnie wszystkich graczy za wszelką cenę, to wiem że wysiłek włożony w serwer nie pójdzie na marne nawet jeśli nie każdemu się wszystko będzie podobało. Wydawało mi się, że to ogłaszaliśmy lub odpowiadaliśmy na pytania w tej kwestii, ale zostałem dziś uświadomiony, że tak średnio. Mój błąd. Post miał trochę pasywno-agresywny wydźwięk, ale wierzę w dobre intencje i rozumiem rozgoryczenie. Dzięki, że rozgrzebałeś temat, myślę że to było potrzebne Teraz przechodząc do sedna. Na Wielkanoc to bym się nie nastawiał, ale jest plan uruchomić zlecenia w ciągu najbliższego miesiąca. Jest tylko jeden szkopuł - mam obawy, że będzie na nie jeszcze mniej chętnych niż kiedyś, i że zbyt wielu osobom nowe zlecenia nie przypadną do gustu jeśli będziecie się nastawiali na podobny system do tego co kiedyś. Nie chcemy przywracać zleceń w takiej formie jak to były kiedyś, czyli tworzonych pod konkretną firmę (bo specjalizacje) i nie wymagających zbyt dużo myślenia. Wręcz przeciwnie - chcemy, żeby był większy element losowości, przeróżnej opłacalności tych zleceń, tak, żeby każda firma indywidualnie oceniała, czy jest w stanie podjąć jakieś zlecenie i czy się to kalkuluje. Chcemy też, żeby każde zlecenie mogła wziąć dowolna firma, żeby była jakaś walka o najlepsze oferty (kto pierwszy ten lepszy). To ostatnie oznacza, że muszą to być zlecenia na towary ogólnodostępne. Niestety już dawno zderzyliśmy się z szarą rzeczywistością - pracownicy firm nie lubią brać zleceń na towary, które nie są w specjalizacji firmy, bo to łamie ich utarty schemat dnia no i przede wszystkim utrudnia wyliczenie ile się zarobiło, bo każdy ciągle patrzy czy hajs pod F4 się zgadza. W związku z tym z mojej strony krótka piłka - czy jeśli przywrócimy zlecenia w takiej formie jak opisałem wyżej, to będziecie nimi zainteresowani, będziecie się angażować? Tak jak pisałem - nie będzie żadnej gwarancji co do opłacalności, każda firma musi przekalkulować indywidualnie. Będą pojawiać się lepsze i gorsze oferty, ale raczej w większości chociaż minimalnie opłacalne. Od Waszego zainteresowania zależy, czy warto inwestować w to czas. Więc pytanie czy jesteście chętni na zlecenia w takim wydaniu czy nie?
  8. Pawelo

    Przez ostatnie kilka dni nie byłeś nawet w pobliżu 1kk. Wczoraj miałeś w okolicach 100k więc mogły Ci się zera pomylić Myślałem, że może właściciel domu chciał Cię ocyganić i zmienił czynsz w trakcie wynajmu, ale on się ostatnio logował na serwer w styczniu a Ty wynająłeś ten dom 26 lutego a potem znowu 28.
  9. Pawelo

    Od kilku dni respisz się w wynajmowanym domu, gdzie koszt wynajmu to 10k. kilkadziesiąt respawnów razy 10k no to już się zbiera trochę siana, dziwne że wcześniej się nie zczaiłeś. Dodatkowo 170k wydałeś sam na usługi warsztatu.
  10. Pawelo

    Moved to Tracker, we'll continue there ->
  11. PTS TruckWorld (2021.02 v1) Data wgrania: 2021-02-10 Liczba zmian: 25 W tym naprawionych błędów: 5 Nowych błędów: tylko trochę Opis W ramach tej aktualizacji kontynuowaliśmy prace konserwacyjne na backendzie. Zależy nam na wyeliminowaniu ścinek serwera których efektem jest "Network Trouble", a żeby to osiągnąć potrzeba bardzo dużo prac u podstaw związanych z oczyszczaniem kodu Gamemoda i pozbywaniem się przestarzałego modułu do komunikacji między MTA i bazą danych. Mamy za sobą jakieś ~80% roboty w tym temacie. Ze względu na to jak dużo zmian to wszystko wymaga nie jesteśmy w stanie przetestować każdego możliwego scenariusza, więc mogą pojawiać się jakieś nowe błędy. Jak zawsze prosimy o zgłaszanie ich w Trackerze - https://truckers.com.pl/tracker/mta/ Na czym skupialiśmy uwagę 1% - Wprowadzanie nowości / usprawnień do codziennej rozgrywki 4% - Wewnętrzne narzędzia administracji 25% - Poprawki błędów 65% - Prace konserwacyjne, optymalizacja, redukcja długu technicznego Istotne zmiany Ogólne: Trochę usprawniony mechanizm AFK (zniwelowane poprzednie błędy i ograniczenie spamu) Ogólne: Z panelu F4 wycięliśmy trochę staroci, więc przy okazji jego wygląd nieznacznie się zmienił Ogólne: Naprawione błędy związane z autami prywatnymi Ogólne: Naprawiony błąd z niekończącym się paliwem Ogólne: Zniwelowana kolejna część problemów powodujących Network Trouble Frakcje: Zmieniony wygląd komunikatów o nowych raportach tekst komunikatów jest trochę skrócony i oczyszczony, tak żeby zawierał skrót najważniejszych informacji w komunikacie wyświetla się teraz fragment treści wezwania wpisywanej przez gracza (lub wpisywanej automatycznie przez system w przypadku raportów o wypadkach w Pogotowiu) dłuższe treści są przycinane i pojawia się wtedy oznaczenie `[...]` na końcu, ale pełny raport można w dalszym ciągu odczytać z panelu raportów pod klawiszem N Podziękowania Idziemy do przodu dzięki zaangażowaniu ze strony: Developerów, którzy dzielnie wykonują zadania które im wyznaczam: @Wersjon @Niventill Testerów Ochotników, którzy brali udział w zamkniętych testach i pomogli nam wychwycić kilka problemów przed wgraniem aktualizacji na główny serwer: @DarXe @karools @Karot @LugiaTv @Masiej @Pan_MELISSAA @Minyaas Pozostałym członkom Ekipy Administracyjnej, którzy również biorą udział w zamkniętych testach Chcesz załapać się na udział w zamkniętych testach w przyszłości? Bądź aktywny na naszym Discordzie i weź sobie odpowiednią rangę z kanału #rangi-i-powiadomienia - https://discord.truckers.com.pl
  12. Pawelo

    PTS TruckWorld (2021.01 v5) Data wgrania: 2021-01-31 Liczba zmian: 4 W tym naprawionych błędów: 4 Opis Poprawki błędów, które wyniknęły z poprzedniej aktualizacji (v4) Istotne zmiany Ogólne: Naprawiony błąd ze spawnem występujący u nowych graczy Ogólne: Naprawiony błąd z brakiem automatycznego freeza prywatnych pojazdów Ogólne: Naprawiony błąd niedziałającego chatu CB radia Frakcje: Naprawiony błąd niewidoczności blipów wezwań na mapie
  13. PTS TruckWorld (2021.01 v4) Data wgrania: 2021-01-30 Liczba zmian: 17 W tym naprawionych błędów: 4 Nowych błędów: tylko trochę Opis W ramach tej aktualizacji zaczęliśmy masowe prace konserwacyjne na backendzie. Zależy nam na wyeliminowaniu ścinek serwera których efektem jest "Network Trouble", a żeby to osiągnąć potrzeba dużo prac u podstaw związanych z oczyszczaniem kodu Gamemoda i pozbywaniem się przestarzałego modułu do komunikacji między MTA i bazą danych. Ruszaliśmy bardzo dużo kodu wokół: domów, pojazdów prywatnych i firmowych, salonu automatycznego, panelu zarządzania drużyną, panelu gracza pod F4, lobby (wybór języka, logowanie, spawn), systemu rozładunków, towarów, drużyn, rejestracji czasu pracy i AFK. Na czym skupialiśmy uwagę 1% - Wprowadzanie nowości / usprawnień do codziennej rozgrywki 5% - Wewnętrzne narzędzia administracji 9% - Poprawki błędów 85% - Prace konserwacyjne, optymalizacja, redukcja długu technicznego Istotne zmiany Firmy i Frakcje: Poprawione sortowanie pojazdów po przebiegu w panelu zarządzania drużyną Ogólne: Naprawiony występujący od czasu do czasu błąd z wyświetlaniem niemożliwie długiego czasu pracy w statystykach w panelu gracza pod F4 Ogólne: Zniwelowana część problemów powodujących Network Trouble Ogólne: Naprawiony błąd nienaliczającego się czynszu w domach Podziękowania Idziemy do przodu dzięki zaangażowaniu ze strony: Developerów, którzy dzielnie wykonują zadania które im wyznaczam: @Wersjon @Niventill Testerów Ochotników, którzy testowali zmiany po wgraniu aktualizacji na główny serwer i zgłaszali na bieżąco problemy: @DarXe @karools @Karot @LugiaTv @Masiej @Pan_MELISSAA @Minyaas Pozostałym członkom Ekipy Administracyjnej, którzy również testują i zgłaszają problemy Chcesz załapać się na udział w zamkniętych testach w przyszłości? Bądź aktywny na naszym Discordzie i weź sobie odpowiednią rangę z kanału #rangi-i-powiadomienia - https://discord.truckers.com.pl
  14. Pawelo

    Odbanowany
  15. Pawelo

    Dostales mute za jedna konkretna wiadomosc czyli załapałeś się w najczestsza fraze spamerską "zapraszam na serwer". Jako że to był false positive i ewidentny przypadek, to dostaniesz unmute jak cię złapię na serwerze.