Wraz z przeobrażeniem formacji Policji w Inspekcję Transportu Drogowego, podjęto kroki ku optymalizacji procesu zatrzymania i kontroli. Inspektorzy ITD posiadają tożsame uprawnienia, co byli funkcjonariusze Policji, stąd mogą zarówno kontrolować transport drogowy, jak i egzekwować zapisy taryfikatora wobec osób przekraczających obowiązujące na serwerze przepisy. Zmiana, którą zapoczątkowaliśmy, zobowiązuje graczy do dodatkowych zachowań. Ma ona na celu nadanie większego realizmu, a jednocześnie ma zminimalizować ryzyko ucieczki gracza z miejsca przeprowadzanej kontroli. Wobec tego, ustala się, co poniżej wskazane:
§1 Kontrola/zatrzymanie gracza poruszającego się pojazdem
Zatrzymanie/kontrola rozpoczyna się wraz z uruchomieniem przez inspektora ITD sygnałów świetlnych w postaci niebieskich i/lub czerwonych świateł błyskowych oraz sygnału dźwiękowego o zmiennym tonie, a także wysłaniem przez inspektora ITD wiadomości informującej o potrzebie zatrzymania pojazdu na poboczu i zgaszeniu silnika.
Zatrzymany/kontrolowany gracz jest zobowiązany do niezwłocznego zatrzymania pojazdu na poboczu i zgaszenia silnika oraz opuszczenia pojazdu po wyraźnym komunikacie inspektora ITD.
Po opuszczeniu pojazdu zatrzymany/kontrolowany gracz jest zobowiązany do zajęcia tylnego miejsca pasażera w pojeździe służbowym inspektora ITD. Do czasu zakończenia czynności związanych z zatrzymaniem lub kontrolą gracz jest zobowiązany do przebywania w pojeździe służbowym inspektora ITD.
Zatrzymany/kontrolowany gracz może opuścić pojazd służbowy inspektora ITD i powrócić do swojego pojazdu po wyraźnym komunikacie inspektora ITD.
Powyższych zapisów nie stosuje się wobec osób zatrzymanych w wyniku popełnienia wykroczenia przewidzianego w taryfikatorze, którzy zostali unieruchomieni z użyciem broni służbowej inspektora ITD i oczekują na przyjazd Pogotowia. "Procedury przebiegu kontroli gracza" nie stosuje się także wobec osób, które w związku z przebiegiem pościgu doprowadziły do kolizji bądź wypadku lub były uczestnikiem ww. zdarzeń drogowych, w wyniku których zostały unieruchomione do czasu przyjazdu Pogotowia.
§2 Kontrola na załadunku bądź w innym miejscu, w którym gracz przebywa w stanie bezczynności
Kontrola na załadunku bądź w innym miejscu, w którym gracz przebywa w stanie bezczynności, rozpoczyna się wraz z uruchomieniem przez inspektora ITD sygnałów świetlnych w postaci niebieskich i/lub czerwonych świateł błyskowych oraz sygnału dźwiękowego o zmiennym tonie, a także wysłaniem przez inspektora ITD wiadomości świadczącej o podjęciu czynności kontrolnych.
Kontrolowany gracz jest zobowiązany do opuszczenia pojazdu po wyraźnym komunikacie inspektora ITD.
Po opuszczeniu pojazdu kontrolowany gracz jest zobowiązany do zajęcia tylnego miejsca pasażera w pojeździe służbowym inspektora ITD. Do czasu zakończenia czynności związanych z kontrolą gracz jest zobowiązany do przebywania w pojeździe służbowym inspektora ITD.
Kontrolowany gracz może opuścić pojazd służbowy inspektora ITD i powrócić do swojego pojazdu po wyraźnym komunikacie inspektora ITD.
Nieprzestrzeganie zapisów wskazanych w § 1. lub 2. wyczerpuje przesłanki wykroczenia „Niestosowanie się do poleceń inspektora ITD”, za które przewidziano sankcję w postaci 20 minut więzienia.
Autor tekstu: @Bambosz