Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Sign in to follow this  
Liq

Map Editor MTA dla opornych - PseudoPoradnik by Liq

Recommended Posts

Hej! Mając na uwadze dobro naszego serwerka, postanowiłem napisać owy temat, aby wspomóc w jakikolwiek sposób osoby które chciałyby spróbować swoich sił i stworzyć coś swojego. Niektóre rady mogą przysłużyć się również osobom, które co nieco już tworzą w Map Editorze. Jest to taki mały zbiór ode mnie, jeżeli macie jakieś swoje sposoby, możecie się nimi również podzielić w tym temacie :)

Sterowanie

Zaczniemy od poruszania się w edytorze. Nic trudnego - ale czy wiedzieliście o wszystkich funkcjach?

W S A D / Myszka - poruszanie się przód, tył, etc.

↑  ↓ ← → / Scroll - manipulowanie obiektem góra, boki etc.

+SHIFT - przyspiesza ruch

+ALT - spowalnia ruch

CTRL + page up/page down - rotacja obiektem wg. osi X

CTRL + ↑  ↓ - rotacja obiektem wg. osi Y

CTRL + ← → - rotacja obiektem wg. osi Z

- przełączenie trybu wolnego poruszania się/ blokada poruszania się ( włączenie kursora )

F3 - po zaznaczeniu obiektu, otwiera nam panel obiektu

F4 - wyłącza HUD (dobre to zdjęć)

F5 - full test

F6 - basic test (ograniczony)

- czerwona otoczka kursora (łapie bezkolizyjne obiekty)

 

Panel obiektu

PMABbNk.jpg

 

 

Funkcje Map Editor

BdcyDlX.png - Nowy plik

ak0Ls9m.png - Otwórz plik

1lzsXHV.png - Zapisz

kdxPHGZ.png - Zapisz jako

VeeYop6.png - Cofnij

J05aIlP.png - Przywróć

UEsqsqj.png - Opcje

zxPHVMl.png - Locations | Teleportuje nas do innych interiorów

tuEEEBR.png  - Current Elements | Pozwala nam na wyszukanie spośród listy danego obiektu po jego nazwie ( przydatne, gdy nie możemy złapać obiektu kursorem )

TyLUEqr.png  - Map settings | Pozwala edytować ustawienia mapy, typu pogoda czas itp. Zalecam używanie opcji Locked time, aby cały czas mieć dzień - więcej widać.

PyTEIoc.png - Full test

G2rxpEI.png - Markery

cZPiwns.png - Lista obiektów

xGiTUgW.png - Pedy

w6HqJlX.png - Pickupy

m1BaqGq.png - Lista pojazdów

VHUCgx5.png - Kopiowanie obiektów ze standardowej mapy

9OOSWuz.png - Usuwanie obiektów ze standardowej mapy

 

Wskazówki

1. Ustawienia w UEsqsqj.png

Spoiler

 

Ważne jest, aby obiekty były równo do siebie dostawione, dlatego zalecam zmniejszyć "powolne poruszanie obiektu" na jak najmniejszą wartość.

LV3zCSJ.png

Dla wygody można również usunąć otoczkę "boxa" z obiektu.

2QzUWu5.png

 

 

2. Idealnie równe ustawianie obiektów wg. koordynatów

Spoiler

 

Chcesz mieć pewność, że płotek który chcesz postawić będzie równy? Zastosuj się do tej wskazówki. Nie ma nic prostszego i bardziej sprawdzonego.

1. Skopiuj (ctrl+c) pozycję X lub Y, w zależności na jakiej osi leży dany obiekt

hVO6HeU.jpg

2. Wklej (ctrl+v) w pozycję X lub Y

Qt9mrEP.jpg

3. Warto zadbać, aby najpierw obiekt był możliwie blisko dostawiony do poprzedzającego obiektu.

 

 

3. Ręczne usuwanie obiektów z mapy by Pawelo

 

4. Program duplikujący obiekty

Spoiler

 

https://mtaresources.weebly.com/amt.html

1. Odpal panel F7

2. Zaznacz pierwszy obiekt

U6Scmqf.jpg

3. Zaznacz drugi obiekt - w stronę którego będzie duplikowało obiekty

DC7ttH0.jpg

4. Wpisz ilość obiektów do zduplikowania

alPAe4m.jpg

5. Wciśnij Duplicate i gotowe :)

u4Dirfp.jpg

q5P9W0F.jpg

 

 

 

5. Czerwony kursor (E)
 

Spoiler

 

Aby złapać większość obiektów, których nie znajduje zwykły kursor, wystarczy wcisnąć przycisk E, kursor zrobi się wtedy czerwony tzn. że został zmieniony. Teraz bez problemu złapiesz większość obiektów.

BXWTMHs.jpg

rr2WXbS.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×